|
|
|
|---|---|
Magooza |
Hej! Jag har en bmw 540iA -01 med M-paket Vill mest veta vad ett rimligt pris är, har haft ute bilen på blocket ett tag, och fick nästan bara samtal/Mail om att byta bil. Så jag sänkte priset väldigt mycket för att istället få sålt bilen snabbt. Är ju givetvis endel som hör av sig, men aldrig någon som är super intresserad. Har folk inte pengar längre? Är alla rädda för att köpa bil i ekonomikrisen? Vill folk bara ha 1.0L motorer? eller vad beror detta på? Vill gärna ha lite feedbak ang mitt pris, och om man ska vänta att sälja till det blir bättre tider, eller rent av bara när semestern är slut och folk är hemma igen. här är en länk med lite information. Länk /Fredrik |
| Tror nog att du kommer få sänka priset lite till om du vill bli av med den snabbt eller helt enkelt ha is i magen och vänta på den rätte. | |
|
Här är iaf tre andra som är ute efter/har köpt 540 : (värderingstrådar om 540) Länk Länk Länk kanske kunde lägg in andra bilder i annonsen, annonsera på fler ställen, inte bara på Blocket (nätet) Tycker du ligger bra i pris för att vara en -01:a samt svensksåld. Kanske skulle sänka till 79 så ser det ännu bättre ut. Lycka till! Mvh Ubbe |
|
|
110' var nog lite optimistiskt med 80' är ju en helt annan femma. Men det tar TID att sälja en äldre motorstark bil eftersom det finns så få köpare. Det är inte som att sälja V70 där det alltid finns köpare bara priset är lågt. Faktum är att jag själv är lite smått intresserad av att åka V8 framöver och då framförallt svensksåld. Så köpare finns med de kanske inte kan slå till direkt. -------------------------------- //Lövet |
|
|
Tycker 80' absolut inte är något överpris. Tycker däremot inte bilderna i annonsen är speciellt säljande så om jag var du så skulle jag lägga en stund på att ta lite nya bilder. Bilen upplevs som smutsig men en gissning är att bilderna är tagna mitt på dagen i stark sol? Pröva t ex att ta bilder på eftermiddag/tidig kväll så får du ofta mjukare bilder och bättre färger. Är ingen fotoexpert men här är en bild tagen en sommarkväll Länk ___ //Ulf |
|
|
Visst är det mycket bil för pengarna, men just 540 verkar har en ganska liten marknad. Eftersom jag själv är lite intresserad att köpa 540 har jag bevakat blocket annonserna och de flesta ligger kvar låång tid och slutpriserna ligger säkert en bra bit under annonspriserna. Eftersom 540 modellen (och bara den) fanns under hela E39s livscykel är det stor variation på priser och skick. De som bara är ute efter stor motor kanske köper en pre-facelift för kanske hälften av vad du begär. De spekulanter som söker facelift och även m-sport är (tror jag) kräsna och vill ha en bil med mer utrustning, tex navi o elstolar. Dessutom hakar iaf jag upp mig på vissa småsaker på din bil som tex bakvingen och backspeglarna som verkar vara eftermonterade och inte BMW orginal tillbehör. "småfix" som pixelfel är också något som minskar antalet intresserade dels pga att det kan bli dyrt att fixa dels för att man kan misstänka att det finns mer småfix som måste åtgärdas. Ta inte illa upp, det är säkert en fin bil du har, men jag skulle tror att du får gå ner till 75' om du behöver sälja den snabbt. Som jämförelse såldes en nästan identisk import 540iM-01 för 68' förra veckan. Den hade gått 14' mil och hade navi och drag annars lika som din. Jag ringde på den 2 timmar efter annonsen kom ut men den såldes senare samma dag innan jag hann kolla på den. --- BMW - Lite dyrare, mycket bättre |
|
| Som Programmer skriver, ta nya bilder! Bilen ser matt ut och ger inget köpsug. Följ råden på AP så tror jag att man får 80" för bilen. Är listen på förarsidan trasig, ser ut så på bilden? Stå närmre bilen när du tar korten men se till att få med hela bilen. Kanske petig men några få råd vid försäljning, lycka till! | |
Magooza |
Tack för alla svar. Ja, bilderna är tagna i solljus, och har fått lite kommentarer ang det av en kompis som håller på mycket med foto osv. Har frågat honom flera gånger om att ta lite bilder, men det är alltid någon av oss som inte kan när den andre kan. Jag har 2st som är väldigt intresserade av bilen, så om allt går vägen så blir den såld nu under veckan. Ska givetvis meddela slutpriset här sen :) |
|
Ser att annonsen är borta. Så, vad gick den för? |
|
Magooza |
Hej! Ja, bilen såldes i torsdags för 68.000:- Va lite småfix, då det va lite rost på bakluckan där vingen var fäst, samt lite på huven osv. Går väldigt bra i motor osv, så om den varit rostfri hade man säkert kunnat få 10-15000 mer. Men jag är nöjd, nu kan man vara på jakt efter en ny bil i stället, vilket är lite roligare än att försöka sälja ;) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.