AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
982

Vilken bil ska jag köpa

Har bestämt mig för att köpa antingen en 325 eller en 328.
Helst vill jag köpa en 328 och byta till 325 insug men jag har hittat en otroligt fin 325:a som jag har fastnat för. Har även hittat en 328a som jag också har fastnat lite för.

328an: Länk

325an: Länk
finns även massa bilder och vad som är gjort med 325an på garagets hemsida
Länk

Vilken bil hade ni valt snälla hjälp`?
Bayer_Aleks
Det skiljer ju en hel del på priset och den 325 e ju 4 år äldre, 20.000 kr dyrare och har gått 5.000 mil mer. Ehhhmmm jag hade då aldrig lagt ut 68 tusen på en 92 och det spelar ingen roll vad han gjort med bilen och hur mycket pengar han lagt ut på bilen, man går alltid efter listpris. Man får aldrig mer för en bil om man lagt ut pengar på styling i form at frontar, spoilrar, fälgar osv. Kanske någon tusenlapp extra för fälgar men aldrig för plast o sånt.

Valet tycker jag e hur enkelt som helst. Jag hade lätt gått på 328, fått 4 år nyare årsmodell, färre mil på mätaren, billigare pris osv.
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
328:an, pruta minst 10.000Kr, helst 15.000Kr, slit loss ghey-vingen bak och ögonlocken fram.

63.000Kr för en E36 325 -92 är det dummaste jag sett på ett bra tag. Inte ens halva priset hade jag gett.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Håller fullständigt med där....68k för den där 325 är ju bara fantasi!
Säljaren kommer aldrig få det priset för den,så utrymme för skambud kanske finns?!
Annars är det ju 328:an som gäller.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
sorry, 63k skulle det stå och inte 68k
Visa användare
4.004
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
skulle ha satsat på 328
Över 60 tusen för en 92as 325 är i värsta laget oavsett vad han gjort med bilen är ju nästan i pris med en M3.

Och 328an var fin men på tok för högt pris med tanke på att du dessutom måste byta en spindelled det första du gör när du köper bilen kanske inte nån stor grej men för 49 tusen bör man hitta en 328a utan defekt anser jag.

Hade helt klart satsat på en 328 om jag var du trots att det bara skiljer 1hk så skiljer det 35nm i vrid och det gör en otrolig skillnad kan du dessutom byta insug till en 325 så går den ju rent av ännu värre.
Har själv funderingar på en 328 men skulle föredragit nån av dessa i såfall:

Länk

Länk

Länk

Pruta ner till 40 eller nåt så får du mycket bil för pengarna.
Men 328an har gått mellan 13 -14 och det är ju ganska lite om man jämför med övriga 328orna. Tycker även att gt fronten är snygg dock inte vingen men den kan man ju ta bort. Hur ska jag kunna pruta ner den. Är inte priset ändå ganska billigt om man tittar på det låga miltalet och gt fronten?
Varför skulle du hellre satsat på dom andra 328orna du länkade ?
328an:En 96a med 6 ägare och är importerad 13-14tusen mil låter skrämmande lite kan vara värt att kolla upp om det verkligen stämmer till att börja med.
Sen som jag nämnde förut så borde en 328 för det priset vara tiptop utan att man ska behöva byta nånting det första man gör kan ju få en E46 för dom pengarna så priset är svår motiverat.
Möjligen om det är äkta mil på den men stog inget om varken dokumentation eller service bok så kan bli svårt att styrka.

325an var det värsta fantasipriset jag sett 63 tusen och dålig synkring i lådan på 2an finns M3 3.0 ute för det priset näst intill.

328an i sig är det säkert inget större fel på men dom är ju för lite bil för pengarna helt enkelt.
Skulle det gå att pruta ner den 8-10k så är det säkert en bra affär enligt mig.

Säger inte att bilarna jag länkade till är bättre på något sett men dom var i bättre priskurs och går säkert att pruta på en del du kan stryka den sista jag skickade såg fel på priset.

// 4cyl är ingen riktig BMW
Dessutom såg jag att du var bosatt i Sthlm trakten då är väl en resa till Trelleborg en chansning väldigt lång resa om du inte är 100% säker på att det är just den bilen du vill ha.

Du har rätt jag är bosatt i stockholm och tänker precis likadant. Man vill ju inte komma tillbaka tomhänt och kanske då chansar och köper bilen iaf.
Borde dyka upp runt stockholmsområdet eller närliggande till rätt kurs nu när det är mindre än halva sommarn kvar ska själv köpa en ny bil för max 50 nästa månad och lutar starkt åt en E36 328 Coupe för mig med om jag inte lyckas hitta en E39 540 till rätt kurs men får nog ingen sån för det priset.

328:an utan tvekan
Nu börjar jag tycka att 40 känns för mycket med tanke på att det går att hitta e46or för 50k.
Jo säger ju det från 50 får man ju en E46 dock inte Coupe men iaf Personligen tycker jag ändå E36 ser mer sportig ut som Coupe medans E46 känns mer elegant och nyare på alla sätt.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.