|
|
|
|---|---|
|
hallå där. har sökt på forumet lite och inte hittat något liknande problem. funderar på om mina kol är slut i generatorn och detta problem som följd. vet att generatorn alltid har laddat bra. är detta en varning att den börjar bli dålig? eller tvärdör den bara sådär? batterilampan lyser oavsett om man gasar till eller inte. den lyser ca 5sec efter start. kan de vara så enkelt att batteriet är typ slött? (börjar få kasst med ampere-timmar). vet att de inte är kalasbra men de fungerar. annars är de bra snurr på startmotorn. tycker inte de ska vara de.. men va vet jag. har pipen med en eventuell oljeservice att göra? när datorn förmodligen tror att det är dags snart? BMW ownz | |
| 3 pip = dåligt laddat batteri,har haft det själv då man bara har kört korta sträckor på vintern.kolla upp batteriet på nån mack,kan va nån cell, | |
|
okej. tack för svaret! den har slutat varna nu iaf.. ska kolla upp de senare idag. ska också handla ett nytt batteri innan vintern när jag tänker efter. BMW ownz |
|
| Köpa nytt? Kolla först batterivattnet och fyll på vid behov, köp sen en c-tek laddare eller liknande och ladda batteriet. Gjorde så på min audi. Den var död då den stått i tre dar. Nu ett halvår senare fungerar batteriet fortfarande och mina inköp för laddning blev billigare än ett nytt batteri, samt jag fick en fin batteriladdare som jag kan ha i många år :) | |
|
ja de är sant -Niklas- men i vintras som var så va det mycket kallt några dagar. och när jag kollade batteriet var det isbildning i någon pol. och mycket skit i det. har fyllt ca 1L batterivatten i det under tiden jag haft bilen och batteriet. + att om jag står och spelar musik (inte högt) samt har parkering på i ca 20-30min orkar batteriet inte smälla igång bilen sen. idag har jag kollat batteriet igen och fyllt på mer batterivatten (inte mycket) och laddat 5 timmar med en bra laddare. allt fungerar bra nu. bilen används ca 5-20mil om dagen annars. så jag tycker att generatorn ska ladda upp batteriet mellan starter mm. om bilen skulle bli ståendes en längre tid eller oftast under nätterna har jag exakt denna Länk :) BMW ownz |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.