|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Då var man ägare till en 330ix smg -01. Fick bilen i inbyte mot min 730 -95 och är helnöjd! Finns dock några grejer som behöver fixas till.. Körde hem bilen i inte allt för laglig fart till väntade middag. Kollade oljan när jag köpte bilen och den stod nästan på max. När jag senare vart ute och kört och haft kul i ca 4h låg oljan nästan på min. Är det verkligen normalt att dom här motorerna drar så mkt olja? Körde rätt rejält med bilen men ändå.. Ett mer akut problem är att vindrutetorkarna inte fungerar. Enligt tidigare ägare gick dom bara när det inte regnade för att sen dö helt och hållet. Har kollat alla säkringar men allt ser helt ut. Kan det vara regnsensorn som ställer till det, relä? Har även en trasig PDC (backsensor). Inget av ovanstående ger felkoder på verkstaden.. Tacksam för alla svar! MVH Rasmus | |
|
Man ska vänta en stund med att kolla oljan efter körning, räkna med 10 minuter. Att M54 ofta drar olja är tyvärr välkänt, det verkar som oljeförbrukningen sjunker vid reparation/renovering av vevhusventilationen? Det finns flera trådar om detta, andra kan säkert länka? Mvh |
|
| Länk | |
|
Håller med rob_t_j72 vänta en stund innan du kollar oljan,oljan sticker ju upp överallt i motorn spec när man kör lite hårdare,, jag bytte själv PDC på min bil,först måste du konstantera vilken sensor som är död,piper det konstant typ i 10 sekunder när du sätter i backen då är det ju täcken på trasig pdc är en trasig då funkar inte PDC.. Gör såhär;sätt i backen kolla runt alla sensorer typ kom jätte nära alla sensorer och lyssna det ska låta om dom typ konstant tickande ljud lyssna på alla den som inte låter är den trasiga..en ny kostar 1095 på bmw finns även beg på nätet.. Byte pdc är hur enkelt som helst lycka till,grattis med din nya bil mvh |
|
|
Catch_me Helt rätt att det piper när jag startar bilen samt lägger i backen! Får kolla sensorerna då.. Nu har jag även testat att byta relä för vindrutetorkarna. Enligt BMW så var det ALLTID det som var felet. Mina är lika döda som tidigare. Dock fungerade dom när jag kopplade på ström direkt?? MVH Rasmus |
|
|
Skumt,,vet faktist inte varför det blir så..kan det vara motorn till torkarna?? För kännedom om du ska köp sensorer såfinns det en kille här på autopower på powerbörsen som säljer 4 st sensorer för 1500 och det är bra pris.. |
|
|
får kolla på dom sensorerna! Nej när jag kopplade på ström direkt gick ju torkarna så det kan ju inte vara motorn.. Kan det vara nån typ av styrbox tro?? |
|
|
Då var torkarna fixade! Förra ägaren hade satt säkringen till spolarvätskemotorn i platsen för dieselpumpen bland annat.. Får däremot ingen ordning på PDCn. När jag lägger i backen så tjuter backsensorn i några sekunder. Har testat att lägga i backen och lyssna på sensorerna men jag hör ingenting. Kan det vara så att alla är trasiga eller är det något annat? Vissa av sensorerna är repade och ser ut som att dom var skrapade mot något... MVH Rasmus |
|
|
hej hörs det inget då e ju alla trasiga men kan va så att en är trasig och slår ut de övriga oxå...det bäste är ju köpa en och testa sig fram rätt så enkelt faktist tar 5 min max...hör av dig om du behöver hjälp,,har själv bytt 2 sensorer.kolla på power börsen ifall dom sensorerna e kvar jag nämnde lycka till mvh |
|
|
Hej Jag får köpa ett par och testa mig fram då.. Dom på powerbörsen var tyvärr sålda men jag hittade på bildelsbasen för 450:- st, rätt ok pris tycker jag så länge jag slipper byta allihop då kan man ju lika gärna slänga skiten o köpa m paket :) Råkade även tappa ett spolarmunstycke till strålkastaren häromdan så det får bli i samma veva som det isånafall... BMW skulle ha 2500 för denna lilla del inkl lackering och montering ;) MVH Rasmus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.