|
|
|
|---|---|
|
Hej Har varit väldigt sugen på att fixa dubbla utblås på avgassystemet till min 323 ett tag nu, men inte hittat nått bra alternativ. Sen läste jag på forumet om att byta till 328:ans dubbla rör och få lite mer fart vilket lätt gött. Frågan är hur svårt det är att byta till dubbla rör när det gäller lambdasonden?? Nån skrev att de sitter på olika ställen?? Ingen som har ett avgasdämpare me dubbla rör till min 323 eller ett 328 system från grenröret o bak liggandes? | |
|
Är det ingen som vet på autopower? Verkar som lamban sitter på grenröret på 328 an? |
|
|
Grenrören är lika på 323 och 328 och båda har två sonder i dem. Tror att båda har en sond vid katten så systemet är bolt-on förutom urtaget i bakspoilern, men det går ju också att byta till ett från en 328. |
|
|
Det låter mycket bra flashg! Har försökt kolla på realoem.com men inte kunnat se var sonden sitter på 328ans katt. Men förhoppningsvis är det som du skriver. Hoppas att kablarna är lika långa.... Bakspoilern är ju lätt fixat! |
|
|
Det låter mycket bra flashg! Har försökt kolla på realoem.com men inte kunnat se var sonden sitter på 328ans katt. Men förhoppningsvis är det som du skriver. Hoppas att kablarna är lika långa.... Bakspoilern är ju lätt fixat! |
|
|
Kör på. Jag gjorde samma operation på min förra 323-97. Bytte katalysatorn och sportavgas med dubbla rör hela vägen till 328ans. Passade bolt on om jag minns rätt. Singelröret stryper ju 2.5 liters sexan. |
|
|
Ja det ska jag göra! Hur gjorde du med lamban AK-86 ? Precis som du skriver stryper ju singelröret motorn, vore inte fel med lite mer ljud heller! Nu återstår bara att leta upp ett avgassystem från 328an. |
|
|
Hmm det minns jag inte riktigt. Ska höra med min kompis som hjälpte till vid bytet. Länk Länk Båda har ju "hål" för sensorer iaf ;P. Men jag försöker kolla upp det iaf. |
|
|
på min 328i sitter de inget elektroniskt på avgas-systemet efter lamdasonderna. plockade ner mitt för mindre än 1 vecka sedan. här är lite bilder Länk BMW ownz |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.