|
|
|
|---|---|
| Har gång på gång blivit av med mina kromade ventilhattar och har tröttnat. Så jag målade svarta plast hattar med en silverpenna och det har funkat bra tills i går då dom också stals. Var säljs dom billigaste hattarna i plast nånstans ? tänker köpa en 100-tal hattar och måla. | |
|
Eller fixa hattar som inte går sno, jag köpte biltemas "kromade" hattar och borra 1mm hål från alla 6 kanter och peta in avkapade lanceter (nålar för att ta blodprov med) och limma fast dom.. Men det var lite tråkigt med blod på fälgarna så jag köpte en ny uppsättning som jag såga av, det var ungefär i mitten, fila dom plant och skruva i den understa helt ner och sen skruva på toppen så långt det gick och sen skuva jag upp den understa så hatten låstes fast. Nu finns det inte ett chans att det går att öppna utan 2st 10mm U-ring nycklar, och jag har haft mina hattar kvar i 2 år utan problem nu. För mig var det ung jävlar på 8år som snodde dom, men annars brukar det vara moppe fjantar.. hitta mina hattar på 2 mopeder som stod på skolgården bredvid jobbet, tyvärr hitta nog inte mopedisterna sina ventiler igen.. hade bultsax med mig :D |
|
| bra gjort =) Sökte mig tillslut fram till Länk som säljer hattar som tydligen bara snurrar när man försöker skruva bort dom. Men ditt tips är ju bra och lätt att fixa så de blir att prova det. | |
|
I asien är dem grymma, där sitter det rakblad på vissa ventilhattar. Försöker man göra något sånt här i Sverige blir man klassad som idiot och människohatare, men att stjäla annat folks saker går bra? |
|
|
Strongman: Som en jobbarkompis som kommer från Danmark sa till mig att hans sämsta val när han kom till sverige på 60 talet var att han blev en arbetare, det hade lönat sig att bli politiker eller kriminell. Men han tål inte lögner eller att såra folk. Blir man drabbad måste man tänka som en kriminell, ta hjälp av lagen fungerar ju inte. Haft inbrott i pendlarbilen 3 gånger på ett halvår och snutarna gör inget, även när dom fick namn på personen som gjort det efter lite Sherlock Holms lekande, visade sig vara grannens unge med sina polare.. så jag tog inte lagen i egna händer men jag blev väldigt bra vän med hans farsa och på köpet (eller avslöjandet) fick jag en personlig bilvakt och alla inbrott i bilar har slutat i en radie på 1km. Nu var det inte så himla svårt att hitta honom då hålan jag bor i har bara 2.500pers eller liknande och nästan hälften är släkt med mig på något sätt. Sen sprids ju rykten väldigt snabbt, speciellt en vinter när jag hade bråttom till jobbet och låset var fastfruset... efter lite språkväxling med bilen om hårdhänt kärlek och ett par sparkar senare satte jag näven genom rutan. Tur i oturen var att jag blev sjukskriven i en vecka och hade tid att fixa dörren. Jag använder aldrig våld, förutom när det är en Volvo :D |
|
|
Kriminell sa du? Ja varför inte. Sophie fallet kanske alla hört talas om, det är min bästa väns lillasyster. Veckan innan satt lillasystern hemma hos mig. Nu har de halverat straffet för det aset. Men vafan, jag kanske ska våldta lite småflickor och sedan droga ner dem. Jag får ju bara ett mes straff, sen låter inte staten mig dö utan göder mig med socialpengar.. |
|
| Fördjävligt land vi lever i, en som laddar ner en litet film åker dit så det skriker om det.. men våldtäkts män klarar sig | |
|
Länk Länk Länk Länk Länk Ismo: Kan du ge exempel på: "en som laddar ner en litet film åker dit så det skriker om det.." /Udo Dirkelsniff |
|
| Var väl någon som blev åtalad och fick punga ut sjuka summor till filmbolagen.. | |
|
biltemas 'kromade' hattar i aluminium blir stöldsäkra av sig själv om det får sitta på en vinter igenom - När jag skulle lufta däcken så slutade det med att man fick ta dremmeln och köra ett spår och sedan spräcka skiten med en mutterspräckare - maken till och sitta fast.... - för min del så blir det plasthattar i fortsättningen... |
|
|
Vem bryr sig om skinande ventilhattar, allvarligt? Vanliga svarta duger finfint. Och ven skulle vilja stjäla sådant trams? Vorsprung durch freude am fahren |
|
|
Det är en smaksak Jasko, vissa vill ha kromade fälgar, andra inte. Det är ett måste att smörja in kromade ventilhattar, annars ärjar dem direkt. |
|
|
Udo Dirkelsniff: vi gör så här istället, hur många våldtäktsmän har fått lika höga straff? TPB domen blev ju 30milj medan 5 män som våldtog 15åriga tjejer gick fria.. vet inte om det var 5 eller 3 män, det glöms ju bort snabbt av medierna till och med. Sen med Sophie fallet, fy fan säger jag bara, folk blev tvungna att protestera för att rätten skull ta upp det igen, som om hon inte var värt mer.. men domen blev ju en skämt ändå. Får hoppas han straffas i bunkern istället, så som med somaliern som brutalt våldtog en svenskt tjej så åkte han på samma medicin i häktet när en irakier spräckte röven på honom i toan, han hittades mörbultat och medvetslös blödande på golvet..Hoppas hemorojdern satt kvar länge, Irakiern gick ironiskt nog fri |
|
|
Ursäkta, ladda ner är ju inte lika olagligt som att ladda UPP, det är stor skillnad. Mitt miss som jag upptäckte nu, så Udo Dirkelsniff har rätt på det sättet. |
|
|
Köp såna som jag har, :)) Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.