|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Fick loss sidan, man fick dra lite uppe vid rutkanten och dra ut och upp, var en stark clips i mitten... Nu är det bara felsökning kvar på bilen, varför den gick o dog. Förhoppningsvis så hinner en verkstad felsöka bilen. Mysko... |
|
| Nu har verkstaden bilen, han trodde också på soppa pumpen, vi får avvakta besked. | |
| Det är bensinpumpen enligt verkstaden, den var helt strömlös så ny ska på plats imorgon så får man se om man ska hemåt eller om man kan ta en liten semester sväng. | |
|
Har dom inte kollat den berömda kabeln? det har tydligen hänt på många e39 att går av vid kabel skon. Dom kanske skulle kolla det innan dom beställer en ny pump? |
|
|
Hej igen och tack alla som var snabba med hjälp, speciellt tack till marwin of sweden för erbjudande av hjälp och svar. Pumpen byttes, fick snåla och ta den från Mekonomen, gamla var hel paj plus att senaste bensinstation hade enligt verkstaden massa skit i pumparna. Stiften bytte de och springan var som tjocklek av bilnyckeln.... han fattade inte att bilen ens gått på dem. skulle åka hem men då dör bilen igen....... lämnar in den igen och så fixar och kollar de, det visade sig att gamla pumpen jobbat på högvarv och smält brännt på en av kablarna till pumpen, tydligen ingår allt detta vid bmws egna pump, men han fixar det och ger 99% garanti på att jag kommer hem, sagt och gjort, hem ljuva hem men mitt förtroende för bilen och min semester är så gott som obefintligt i skrivande stund. Men tack igen alla BMW brukare, vad skulle man göra utan Autopower? |
|
|
Skönt att det löste sig till slut! BMW människor ställer upp för varandra, stannar alltid om jag ser en bmw vid väg kanten:) Man tappar lätt fortroendet för sin bil när saker börjar krångla. Men det behöver inte betyda att din bil är opålitlig, enligt värkstäderna så håller inte en bensin pump mer än ca 25,000mil (+-10,000mil). Slitage delar kan alltid gå sönder på vilken bil som helst:) |
|
|
Jo jag vet, förtroendet kommer nog snart tillbaka, för när dessa bilar fungerar så är de sköna bilar.. Nu vet man att pumpen är bytt iallafall... ha det gött och trevlig helg Tack än en gång BMW vänner |
|
| byt bränslefilter så din nya pump inte behöver jobba järnet av sig mot ett tilltäppt filter... | |
| Tack har faktiskt funderat på det, ska nog ta och göra det ganska snart. | |
|
Här ser du hur man gör, på framdörrarna, bakdörrarna är ungefär likadant. Hoppas det hjälper :) Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.