|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Omgående hjälp önskas runt Motala. Hej nu har det hänt på vägen till semestern så totaldog bilen efter ryckningar. Den dog och hoppade igång höll på så en stund för att sedan total dö. Nu har jag fått bärgning till Motala men är i akut behov av en feldiagnos på bilen. Alla verkstäder verkar ha stängt och jag behöver veta om det kan vara kamaxelgivarn som gett upp. Bytte nyligen vevaxelgivaren har någon tips på fel eller vem som kan rycka in som hjälte mottages tacksamt. Ingen som sitter med diagnos verktyg och lite extra tid? Mvh Bmw tjejen som inte har semester. | |
|
Hej, Hur mkt bensin finns det i tanken? Om det är mindre än 15-20 liter så kan det vara sugstrålepumpen i tanken som gett upp. Prova att tanka i 5-10 liter och sedan starta. //H |
|
|
Samma sak hände mig, då var felet att en kabel till soppa pumpen har gått av där kabelskon var fastklämd. Lätt att kolla, haka ur bak sätet och öppna tanken på höger sidan. där sitter pumen om det inte är annorlunda på 528an. |
|
|
Okay, bensin finns det 30 liter minst tankade nyligen i mer.... Ska kolla kabeln, tack så länge. |
|
|
Har inget diagnos verktyg, men bor ett par mil ifrån motala ifall hjälp önskas |
|
|
All hjälp är önskvärt, tips, liknade händelser mm... Plus att nu har bak rutan hoppat ur. Snart blir jag riktigt ledsen på min bil. |
|
|
Bakre sidorutan? |
|
| Yes och jag får ej bort dörrsidan, söker för fullt efter beskrivning. | |
|
Går pumpen när du vrider på nyckeln? Om inte, knacka på den för att se om den startar. Har du spänning fram till bränslepumpen, under baksätet? Det går enkelt att testa med en glödlampa (från ex. bakljuset). |
|
| Måste fixa upp rutan först sen ska jag demontera bort baksätet för att hitta pumpen, tack för hjälpen. | |
|
Sitter hemma med exakt samma fel på min bil. Det hände igår. Jag har nu vart ute o plockat loss allt o felsökt och det visade sig vara bränslepumpen som gett upp.. Så imorgon blir det till att inhandla en ny (Mekonomen 1350:-) sådan o byta och sedan hoppas på många mil bakom ratten igen. Lycka till! Marcus Kylén |
|
|
Min sidoruta har "hoppat" ur en gång också, kunde blivit en dyr historia om man inte varit så uppfinningsrik som man är, då hade aluminium godset gått sönder som sitter på rutan som vajern sedan sitter i. Dörr sidan sitter bara med en skruv vid handtaget har jag för mig, sedan med klips, och även i vajern till låset. |
|
| Okay då har jag lossat en skruv och resten är typ bara ta i som fan? | |
|
Det sitter clips på sidorna och i under kant som ska dras rakt ut, sedan ska hela sidan skjutas uppåt för att listen uppe vid fönstret ska släppa |
|
| Ok, går ut och tar i lite då.... | |
|
Det sitter endel kablar till elhiss och fotbelysning mm men dom ser du när du fått bort sidan. |
|
| Den lossar inte, har ryckt och dragit, lirkat och trixat men inte lossar den, det är något i mitten vid typ armstödet som tar i. | |
|
Har du skruvat bort "öppnings handtaget"? |
|
| Det kan sitta en skruv bakom knappen till elhissen. | |
| Ja det är borta och knappen till rutan och panelen i Alu, clipsen runt om är loss men det tar i i mitten av dörren, blir knäpp snart. | |
| Kan även sitta skruv i armstödet. Kolla om där finns försänkta hål i underkant. Det sitter även en skruv bakom öppningshandtaget, som Marwin... skrev. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.