|
|
|
|---|---|
|
som sagt; vad betyder detta: Single diagnosis DME / DDE - Status: ERROR ! 203 Zündsystem - Lambdaregelung 2 (2) Single diagnosis Inst. Cluster - Status: ERROR ! 191 not defined 63 not defined 131 not defined 140 not defined 215 not defined Single diagnosis AIRBAG - Status: ERROR ! 3 Fahrerairbagzuleitung Isolation ungenügend 16 Frontsensorzuleitung rechts defekt Single diagnosis AIRCO - Status: ERROR ! 1 Temperaturwählrad rechts Single diagnosis EWS - Status: ERROR ! 2 Schlüssel 2 nicht erkannt ...och till sist: modul HKL... Vad gär den, hur läser jag av den och hur nollar jag den? Hällre en gammal BMW än en ny Citroen C5 | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
HKL är =Aircon klimatanläggningen är felbugg som kommer på de flesta bilar dvs höger temp inställning. Det blev rätt mycket radera alla koder och kör igen så får du se vad som ev kommer tillbaka. Kan vara gamla felkoder som legat flera år i minnet. Däremot Airbagen verkar du ha problem med. Lampan lyser??? Förarairbagen och en frontsensor defekt ser det ut som. EWS startspärr 2 nycklar har inte blivit godkända vid tillfälle. Dyker också upp då och då. Instrumentkluster finns inegn förklaring till bara att radera bort. DME= nått har fått lambdan att reglera felaktigt eller utanför sin limit är förmodligen orsakat tändningmissar på den sidan. Nu finns det engelska felkodsförklaringar som bara är att kopiera in och klistra över i programmappen så det blir lättare att förstå vad det handlar om. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
hasso, min hjälte. Tack. Felkoderna kan kanske bero på tomt batteri någon gång? Alla felkoderna är raderade förutom HKL som jag inte alls hittar i Carsoft?! Ska kolla imorgon om något har dykt upp igen. Tack för tipset om att smörja spännrullarna förresten. Det susar så fint i motorrummet nu, inget missljud :) Hällre en gammal BMW än en ny Citroen C5 |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Airco erase svårare är det inte. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Airco erase gjorde jag och sedan kollade jag felkoderna igen på airco och då fick jag svaret OK! men HKL är oförändrat.. Nåväl, jag kollar imorgon igen Hällre en gammal BMW än en ny Citroen C5 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.