AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
659

Torkaren på högersidan har slutat fungera.

Da
64
Daniel_25
528 iA Touring -98
Mitt i svenska sommaren har höger torkare slutat att fungera. Jag har precis kollat lite på det, det är bara en av de två som torkaren sitter fast i som rör sig. Den andra kan man snurra hur mycket man vill på med handen.

Jag antar att dessa båda ska snurra när man kör torkaren på spaken. Så nu är frågan hur jag får lös all plast som är runt där, jag prövade att skruva lös alla dessa plats skruvar som sitter i under kant av rutan men alla dessa snurra bara runt, känns konstigt, alla kan ju inte ha gängpaj.

Vad tror ni att det kan vara för fel, något stag som gått sönder melllan dessa två drivare?

mc
201
mcan
535i Touring -11
540iA -95
Båda mina slutade fungera i förra veckan, på staget mellan motorn och torkararmen sitter det två gummileder eller vad man skall säga. som en höftled ungefär. Dessa slits och man måste byta hela staget (75 hos bmw för den). Jag skulle tro att det är en likadan lösning på din bil (inte säker dock).

På min fanns det inga skruvar utan var mer som clips eller nått, jag trodde man skulle dra dem rak upp (och pajjade därmed några), men man skulle skruva dem ett halvt varv o sen dra ut dem.

Jag har ju en E34 så det kanske är helt ombyggt på din men... prova går ju alltid
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.