AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.698

Lacka listerna i bilens färg

Sida 1 av 2
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej.

Ni som har lackat era lister. Hur tycker ni det blev?

Fick ni några problem med "fiskögon", dvs det blev hål i lacket? Min lackerare sa att när man får det så beror det på silikon som listerna är behandlade med.

Bild:

Länk

/Edvard
BMW CS # 4503
325Ci
Varför oroar du dig hela tiden?? =) bara att göra det!!! ja blev 100% nöjd med mina iaf =)
mvh Daniel

325Ci
aha...va de bild på dina lister efter att du lackat dom?? hmm....ja fick inga såna märken på mina lister...

bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjenare igen.

Jepps, det är mina lister. Köpte 4 st nya lister bara för att jag ville ha fräscha och lämnade in alla på lack.

Tyvärr vart det fiskögon på alla listerna... :/

/Edvard
BMW CS # 4503
Mr
606
Mr Shhh
318i E46
Boxster S
Nån som vet om det går att köpa färdiglackade hos BMW och vad det i så fall kan kosta?
Jag har en titansilverpärla med svarta lister runtom, och är rätt sugen på lister och dörrhandtag i bilens färg, men vill inte lacka själv. (Vet knappt hur man får loss listerna för övrigt...)
markus00
Jag har också funderat på att lacka listerna och isåfall skulle jag göra det samtidigt som en nerlackning måste jag montera bort listerna isåfall tror ni?
De
219
Deetoy
BMW 520d Touring 2013
Du borde nog rugga upp ytan med sandpapper eller dylikt så att färgen fastnar lättare samtidigt så får du bort "silikon ytan" ...

** be as free as you want **
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej igen.

Frågade lackeraren ifall jag skulle slipa ytan lite åt han, men han sa att plasten "reser sig" om man gör detta.

Själv så tror jag anledningen att mina lister blev som de blev, var att han inte hade rengjort dem ordentligt.

/Edvard
BMW CS # 4503
325Ci
bumper: tror oxå att det e felet. Be han göra om det o säg till han att rengöra de nogrant o se hur resultatet blir sen... lycka till!!

marcus00: det blir bäst om man plockar av listerna.

Din lackerare pratar i nattmössan!
Har aldrig hört en sämre bortförklaring då det finns speciella tvättmedel just för att ta bort silikon.
Förmodligen orkar han inte tvätta, slipa, grunda, slipa och måla dina lister seriöst utan drar bara ett sandpapper över och målar rakt på strukturen.
Eller så betalar du för dåligt ;)
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej igen.

Johan W: Det är sant som du säger. Lackade ju bakrutevingen samtidigt som var helt nya och samma fel där också.

Jag betalar dåligt, så det är nog därför man åker på såna här saker ibland... :P

/Edvard
BMW CS # 4503
Fa
227
Falcon
325 -93
på plast, gummi och liknade så ska man väl ha en spec primer före lack?
Det har du rätt i Falcon!

Billiga fälgar & däck.
Mycket bra priser på kompletta hjulpaket!
Wa
582
Wallace
325ITM Tåring -06
Har själv lackerat mina lister (silfver). Det blev mycket bra, slipa, rengöra, grunda, lackera.
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Wallace:

Vad änvände du för grundfärg/primer?

/Edvard
BMW CS # 4503
de
43
demo1
330 Touring-02
Ömmmm om man vill ha plastlisterna i bilens färg varför inte bara köpa en svart M3;a som jag =p

Ne flåt kunde bara inte motstå...
[Qvickeen]
Som sagt, lackeraren verkar inte i den högsta klassen. Klart man kan rugga upp ytan lite grand. Det måste man göra, kör med en sk skotteduk.... Sen lägger man en plastprimer innan man lägger bas... sen e det klaris sen är din lister helt klara... Inga problem alls...

VÄnta nu, lämnade bil lackeraren ut listerna så där som du visade på bilden?... Isånafall en väldigt oseriös bil lackerare... Jag skulle fixa dom helt iordning innan man lämnar ut dom..... Dålig stil tycker jag!

//Qvickeen

[ BMW Power is real Power ]
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjenare igen.

Jepps, lackeraren lämnade dem såna åt mig för att jag skulle slipa ner dem och han skulle få göra ett nytt försök.

Är du lackerare Quickeen? Har sett bilder på din bil o en kille som slipar... är det du?

/Edvard
BMW CS # 4503
Fa
227
Falcon
325 -93
Tvätta listerna först (gå till en färghandel dom vet vad du ska ha)rugga ytan lätt med ex ett 8-900´s våtpapper
kör sedan med EX hagmans Plastprimer rugga/putsa igen med ett 8-900´s våtslip papper.
lacka sedan med den färg du önskar.
görs detta finns inga "fiskögon".
Jobbigt ja men värt besväret.

tips autoekonomi blandar billack på burk för 140 spänn burken med mycket resultat + att det är ett bra munstycke på burken.

/Peter
-:BeeMWe:-
bmper: Det är på din 318 du ska göra det eller :)

10 liter bensin på 4 mil...

bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej igen.

Hehe.. nej, inte min 318, utan min M3... =)

För er som är intresserade, kan ni se en bild på bilen här (dock så vart färgen lite mörkare i skuggan):

Länk

/Edvard
BMW CS # 4503
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.