|
|
|
|---|---|
|
Hej, Är det någon i Uppsala eller dess närområde som har en E36 som är sänkt 30/15mm. Jag skulle vilja kommer och kolla hur mycket det faktiskt ger. Min bil är alldeles för låg som det är nu. Tar i lite överallt tycker jag. | |
|
Länk = Bild på min förra 323i E36 sänkt 30/15 med H&R-fjädrar. |
|
|
Såg ju bra ut det där. Du tyckte inte du hade några problem med den sänknings mängen, alltså att det tog i överallt så fort det blev lite ojämnt? Hur stora fälgar har du på bilden. /Johan |
|
| Tycker hellre du ska satsa på en 40/15 sats. Då får du en mera jämn linje mellan fram och bak. | |
|
Det är 17" på bilden. Ibland kunde avgassystemet ta i om man var oförsiktig men det var framförallt på vintern som det kunde ske. Och jag får nog hålla med om att man gärna vill he ner den lite mer fram. Nackdelen då är att du blir tvungen att byta stötdämpare eftersom de annars jobbar i alltför taskigt läge, drar ju då förstås iväg lite i pris direkt. Upp till 35-40 mm är max vad man bör sänka med original stötdämpare. |
|
|
Tack för svaren. Jag köpte ett färdigt kit med 30/15 sänkning. Det blir inte alls lika lågt som det är nu och antagligen ser det lite bättre ut än orginal. Som det är nu tycker jag det tar i överallt och kan framför allt kan jag inte köra ner i garaget på jobbet. Kan ta en bild innan och efter när jag får grejerna. |
|
| Även jag funderar på säkning av min bil och ett par bilder på din före och efter vore inte dumt. Hur mycket är den sänkt nu? Någon som vet om/hur mycket bilen är sänkt med m sportchassi org? Gillar inte alls luften fram men bak är det ok. Lite som bilderna från Thorssa men jag kör med 15" (skäms lite). | |
|
Jag har bild som jag kan lägga in men vet inte hur man gör det här i forumet. Fanns ingen info på FAQ heller om bilder. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.