|
|
|
|---|---|
|
På vår 530D E39 har det uppkommit ett "fläktljud" från motorrummet. Det är synkront med turbon, d v s när turbon arbetar så går "fläktljudet" också upp i varv. Har bytt turbon för 7.000 mil sedan, det är inte samma vinade ljud som den trasiga turbon hade just innan bytet. Det låter snarare som att kupéfläkten går upp i varv när turbon snurrar på... Var i kontakt med en BMW-verkstad som sa att det kunde vara någon lös slang som orsakade ljudet. När jag kollade under huven så hittade jag en lös slang från höger hjulhus till motorn, fixade detta temporärt och åkte vidare... Efter ett tag började motorn tappa ork vid omkörningar och uppförsbackar (hade täckt släpvagn bakom dessutom). Kontaktade då en annan verkstad som sa att det mest troligt var en fläkt i vevhuset som hade något med turbon att göra. (Viskofläkt?) ...och det skulle inte vara bra om den pajjade helt då det skulle medföra turbohaveri. När jag kom hem efter att ha smygkört i 40 mil ringde jag till första verkstaden igen som sa att det inte fanns någon sådan fläkt i min motor... Har bokat tid på verkstaden i nästa vecka, någon som kan ge lite input innan det? /M | |
|
Hej fick du veta vad de för fel då? Lojvet med bmw |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.