|
|
|
|---|---|
|
På väg längs E4an från Stockholm igår så försvann plötsligt stötdämparna bak på min E39 Touring, bilen gick att köra hem men vilade enbart på fjädrarna så färden blev rätt vinglig. Felkod: "Selflevel Susp. Inact" Är det nån specialdämpare på touringmodellen? Dyrt att fixa? Kan det bara vara läckage kanske? | |
|
Hej, du har automatisk nivåreglering på bilen. Trycket har tydligen försvunnit. Exakt var det läcker är svårt att säga... Om du söker i forumet så finner du säkert svar. Mvh Håkan |
|
|
Kan ju med lite tur vara en säkring som gått sönder (till höger i lastutrymmets bakre del finns en lucka som döljer en Nokia-subwoofer (på en del modeller) som är fäst med skruv, som lossas varefter högtalaren svängs ut och där finns säkringsboxen). Men då finns det troligen en orsak till det med. Ska du jobba med systemet kan det ändå vara på sin plats att ta ur säkringen. Mvh Mikael |
|
| Nu märkte jag att det pyser när jag låser upp och/eller startar bilen. Nån vakuumslang kanske? | |
|
Länk |
|
| Ja där hade vi ju lite grejer att kika på, ska låta en mek-polare kika på bilen nu idag. | |
|
Vi har ju jämngamla bilar så det kan vara så att du drabbats av samma sak som jag, dvs att luftfjädern (nr. 1 i den blid Håkan Hsson länkade till) har börjat läcka. Det är så enkelt att byta att tom jag gjort det själv. Finns ett tips under länken Gör-det-själv här på Autopower. Om du gör det själv ska du vara försiktig när du lossar slangkopplingen. Den är mycket känslig. Mvh Mikael |
|
|
Är det luftbälgen som gått sönder, vilket inte verkar helt ovanligt, kostar den ca 2000kr på BMW och det går mig veterligen inte att köpa någon annanstans. Hjälpte min svåger att leta när hans pajade. Enligt samme svåger är den väldigt enkel att byta. ------ BMW CS #04839 |
|
| Tack för tipsen grabbar! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.