AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.073

3" enkelt eller 2,5" dubbelt?

Mi
3
Mindtech
320ik -88
Ska bygga om avgassystemet på min 320 e30, har redan headers till den som är 2,5" * 2 men funderingen är fortsättningen då jag ska göra hela vägen bak sen, räcker det med 3" enkelt avgassystem eller ska jag köra på 2,5# dubbelt?
Mi
3
Mindtech
320ik -88
Kan väl tillägga att motorn ska bytas till m20b25 där det även ska moddas lite mer eftersom.
Om jag fick välja så hade jag valt dubbla 2.5" då systemet kommer högre upp. Allra helst så skulle jag då bygga in ett fjärrstyrt spjäll i ena sidan. Finns fina färdiga "kitt". Då kan du köra enkelt 2.5" vid fis-körning/stadskörning och öppna upp båda vid fullgaskörningar. Vore riktigt nice :).
Tjena!

Jag byggde eget system på min E28 med S38B38 motorn från grenrören(utan kattar) Jag stod inför samma val som du gör men för mig föll valet på dubbelt 2,5" rostfritt, det är bra mkt "knöligare" att få det att se snyggt ut, men man får en sjuk sång i grejjerna. Avslutade det hela med en Eisenman Race ljuddämpare på slutet och satan i helvete vad den lät fint, helt sjukt :)

Här har du en bild på det: Länk
Ska tillägga att jag gjorde en sk "x-pipe" där jag satte lamban med tillhörande mutter. Jag fräste av ovansidorna på rören och svetsade ihop dom tillsammans så att det vart en öppning mellan rören.
Mi
3
Mindtech
320ik -88
Såg riktigt snyggt ut.
ska se hur jag gör då jag får upp den på lyften sen, inväntar nya motorn just nu.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.