|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har precis köpt pärlan med stort P :) Allt funkar hur bra som helst och det känns alltmer som ett riktigt bra köp. Enda frågetecknet är däcken som är av ett för mig helt okänt fabrikat - Point S modell Summer Star. Någon som vet nått om detta märke, är det skräp? Eller funkar de på en 325xi touring? Hittar i princip ingen info på nätet, men vill ogärna byta däck i onödan då de är 90% nya. | |
|
Verkar vara Continental som producerar dem...för däckkedjan Point S: Länk ...som verkar vara en Rumänsk däckkedja: Länk / Mvh Joakim "För den outbildade är ett A bara tre pinnar." / Nalle Puh |
|
|
Hur tycker du det känns själv för om du inte vill låna ut bilen till mig så är det bara du som kan känna det Sen är Bmw kända för att vara riktigt kräsna med däck har själv Falken däck på min och det är jag nöjd med och det är ju det viktiga i alla fall för mig Hoppas att du är nöjd för det kostar många sköna 1000:- lappar att byta Ha de T |
|
| Känns det bra i vått och torrt är det väl bara att köra vidare. Kontrollera att däckens belastnings och hastighetsindex uppfyller kraven enl. registreringsbeviset. | |
|
Tack för info:n Joakim och ANK! Skönt att höra att det är Conti-däck. Har bara hunnit köra ca 1000 km om än i både solsken och skyfall. Ingen provocerad körning iofs, så det är ju lite svårt att svara på hur däcken funkar i en knepigare situation. Sånt vill man ju gärna ha en susning om innan man befinner sig där :) Låg rullmotstånd verkar det vara iaf, har fått ner kärran till 0,72 under snäll landsvägsvägskörning i ca 70-100km/h. Hittar jag nått däcktest postar jag länken. Mvh | Pelle |
|
|
Bara för att det är Conti som tillverkar de så är det INTE Conti däck Som ex. Pirelli hade tidigare sitt eget budgetmärke CEAT som alltså var ägt av Pirelli, men inte fasiken var det Pirellidäck för det AKN Har man rätt dimension enl regbeviset så får du per autyomatik rätt LI enda undantaget är isåfal lom fordonet är typat med XLdäck utan att dteta är inskrivet |
|
|
E36, Så sant men det kan kanske vara en bra säkerhetskoll när det gäller däck av "okänt fabrikat". |
|
|
tigrrr: Antagligen kommer de funka hyfsat, du kan ju byta lite i förtid - typ vid 4 mm mönsterdjup. Mvh |
|
|
Har du köpt bilen hos M-aukt bilföretag och däcken inte uppfyller kraven för just din bil så kan du kräva att de byter Ha de T |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.