|
|
|
|---|---|
|
Råkade bara fundera på detta då min lack är ganska sliten och det behöver slipas o lagas en skärmkant Hur skulle en seriösare "mattsvart"lack på en e24 kunna tänkas bli? Nån som set nått liknande? | |
| Mattsvart är manligt!! | |
| Coolt i två veckor typ, sen bara dumt... :-) | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Ytterst få bilar som är snygga i mattsvart. Tex,Team Insanes Corvette C6:a såg fördjävlig ut i Mattsvart. Enda bilar jag sett som passar i mattsvart,är Roddar och gamla 50 tals jänk som tex Mercury coupe. Mvh Patrik |
|
Hmm ok.ja det är svårt att föreställa sig hur den skulle bli, det kanske blir dassigt och svårt tex att tvätta Går det inte att manipulera en bild i tex fotoshop ir vad det heter? Patrik,minns du den där mattsvarta m5e34an som var till salu och diskuterades på e34m5 för en tid sedan? |
|
| Om inte mattsvart så annan "cool" färg med massor med mattpasta i t.ex beige etc etc | |
|
ja googlade o fann den här på garagetwww1.garaget.org/.../29865/255791_1d8dwz.jpg Tyckte inte det såg illa ut,men det är ju ingen e24 |
|
|
men.. Länk |
|
|
Fult fult fult fult fult fult! :D Är det nån av BMW:s karosser som bör hållas i sobra originalfärger så är det E24:an. Det tycker iaf jag. Håller med förgående, passar på roddar och rockabillyjänkare mfl. Mvh |
|
| Jajajaja;),nje,ni verkar övertygande,får försöka hitta ett annat racigare koncept då! | |
|
Det får bli dekaler istället! Länk |
|
|
Jag vill inte negativ eller nåt.. bara min åsikt..men nej nej NEEEJ!!!! dekaler får de bli ist!!! Men vill du ha nån matt färg.. testa matt orange. men helst en vanlig färg=) MVH Farbod |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Varför inte prova en annorlunda färg....typ LeMans blå med shadow line, Volvo saffran gul med shadoline....eller kanske bara en original omlack!? Mvh Patrik |
|
Lemans blå skulle ju va läckert,men det blir kanske avancerat och kostsamt. Lutar nog mer åt omlack isf. Ang orange så hade väl "bapelsin racing" en orange e24 med m5v8?den var ju asball |
|
|
För att få en "seriös" och hyfsat lättvättad mattlack kör du med sidenmatt klarlack. Jag håller med om att E24ans linjer förtjänar en riktigt fin lack. MEN i brist på pengar därtill kan en garagelack med sidenmatt klarlack ändå bli ett lyft mot en sliten originallack. Inte snyggt kanske, men rått. Detta i väntan på en riktig lack alltså. |
|
| Hmm ok tack för era insattser i diskusionen.sidenmattsvart verkar vara brutalt | |
|
När du skriver mattsvart kommer jag bara att tänka på: Länk (hoppas det funkar) |
|
| Haha,ja så kanske man skulle lacka,hehe | |
|
Öppnar länken igen. Har ju alltid varit intresserad av gamla stridsflygplan,även vart i kontakt med en lokal motivlackare som verkar vara hur duktig som helst. Så jag funderade på att få en messersmith BF109a på huven,verkar vara ganska passande,då jag tycker e24 liknar dessa på nått sätt.Även "junker stukas",störtbombaren har liknande linjer enl mig. Bilden som ev ska användas Länk Vad tror ni? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.