AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
56.126

Säpo väljer tyska kvalitetsbilar åt statsråden

Sida 3 av 3
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Nya Volvo S80 ar troligen den basta bilen Volvo byggt. Tyvarr ar den forgettable. Klart att Volvo funkar som transportfordon at statsmakten och visst finns det en poang i att stodja sina inhemska biltillverkare. Jag tycker dock fortfarande att BMW ar en battre bil och Nilsson kanns som lite som ett hobbyforetag.

Philip: innan du provkor en T6:a, se till att halla ordentligt i ratten nar du trampar fullt. Ratten vibrerar namligen som en gammal utombordare. Premium - not.
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Moget Sahlsten....
ALLA bilar är inte värda lika mycket som din 740....eller?

Frasse
Hahaha, provkörningen är säkert förknippad med en nära döden upplevelse Mixtus så jag vet inte om jag vågar.

BMW CS #1812

Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Nja....vågar man köra en 13-14 år gammal 7-modell så ska man nog inte vara rädd för att provköra en av dom säkraste bilarna på marknaden...alla kategorier!!!

Frasse
Göran Persson åkte BMW för han fick ont i knäna av att åka Volvo så då borde väl Reinfeldt också få skona sina knän. Jobbet som statsminister är tungt nog som det är ska dom dessutom slita ut knäna i en äcklig Volvo då vete fan om jag hade velat vara statsminister.

Maud Olofsson däremot borde bara få åka i en gammal sliten fd taxi SAAB 9-5 som gått minst 50.000 mil, som straff för att hon inte vill stötta svensk bilindustri.

______
Släpp koldioxiden fri
Hehe, lagon provokativt.

9 av 10 poäng från mig :-)

mvh/ Anders
henke lexus har fattat grejen :-)

BMW CS #1812

Jag tycker att Maud Olofsson snackar goja i mångt och mycket, men rätt gjorde hon när hon inte spelade amerikanerna rätt i händerna och pumpade in pengar i en dödsdömd firma (GM).

Tyskarna har lyckats stimulera industrin rätt väl, upp 40% jämfört med juni 2008, innan krisen och allt.

Och alla ni som tycker att nya S80 är så bra - titta igen, och titta noga. Har kört nya S80/V70 där inredningen går i bitar, motorer inte tål värme osv så ingen människa kan intala mig att det handlar om högkvalitetsvagnar som motsvarar priset man får betala för dem. Och om ni tycker att de är så bra - spring och köp! Jag tror jag kommer att fortsätta köra bilar tillverkade i Bayern.

Vorsprung durch freude am fahren
Jag också!

BMW CS #1812

Håller med om GM grejen, därav 9 av 10.

mvh/ Anders
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Den länkade artikeln är väl ett gott försök till PR för Nilsson(300)?

Skottsäkra Volvos har byggts på en specialavd. en gång i tiden. Ex vis

Länk

Nilsson har en god erfarenhet att bygga nischvarianter på Volvochassin.

Att det här landet sedan tiden för Fpl 35(Draken) anammade att allting, vartenda skruv skola vara tillverkad inom landets gränser var det såsom gjorde att vi varit framgångsrika ekonomiskt sett under ett antal årtionden sedan dess. Där råvara vidareförädlas sker även sysselsättningen, arbetsgivaravgifterna betalas och skatterna erlägg. osv osv.

Beträffande den högst subjektiva upplevelsen "design" samt "kvalitet" så kan nog förra generationens S80 samt modell E38 t ex jämföras vid utformningen av delar av instrumentbrädan, ser rätt lika ut:)

Nya S80 är av de fåtaliga intryck jag erhållit bakom ratten en relativt kompetent vagn. Däremot blir nog upplevelsen "kvalitet" omöjlig att vara totalt eniga om och givetvis skola stadsledningen åka säkert. Statsminister Reinfeldt och Vice Statsminister Olofsson har grymt otacksamma uppgifter att lösa.

Om politikerna visste vad en KU-anmälan kostade från första pappret tills slutrapport och sedan reviderade och beräknade vad alla KU-anmälningar kostat sedan 1945 då hade vi ekonomisk medvetna politiker vips:)
Mvh
Asken
Ont i knäna av att köra volvo?
Tyckte inte Göran Persson såg så lång ut när han var i Jönköping och snackade politik.
Eller har kanske moderna volvo slutat med ställbara rattar?

Min gamle volvo 360 hade det, och jag satt som en kung i den bilen. Var som att sitta i en soffa.
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Hatten av for Henke Lexus inlagg. Skrattvarning!
16.548
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Problemen i knäna hos Mr Nivea berodde snarast på hans "stabila" kroppshydda än att baksätet i Volvo bilarna var för dåligt...

--------------------------------
//Lövet
Jag hävdar kombinationen.

BMW CS #1812

Jaså kör de inte själva, de latmaskarna haha.
Då ska det vara en fläskig 7-serie, för bättre komfort får man leta efter när det gäller baksätet!
Åkte med min väns e38iL, tror jag satt i 20mil helt förvånad över hur jäkla nice det var med radio bak, ac kontroll bak och hur tyst en bil kan gå med dubbla rutor!

PS, kul ifall de stödjer svensk industri!
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Lite övrig information kring ämnet.

Tillgängliga automobiler med skyddsklassning, byggda ifrån fabrik 2009.
Länk Länk
Länk

RPS avd för Personskydd transporterar skyddsobjekt bland annat i följande:
BMW 760 LI High Security, 3st samt en Mercedes-Benz S 500 Guard.

Tillika innehar de ett antal BMW 550iA Protection samt några Mercedes-Benz E 500 Guard. Tidigare disponerades upp till 8 stycken E39 540iA PRO, dock disponeras åtmindstone en av dessa av Kriminalvårdsstyrelsen.

Ett antal SAAB 9-5 samt Volvo S80 nyttjas också av dessa samt även av riksdagens transportavd.

Mvh
Asken
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.