AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
818

smg 1 problem, e2 + e3 error.

co
16
coop
Bmw m3 3.2 smg
Hejsan , nu ligger det till så att jag ger smg ett litet försök att rätta till sig innan jag slänger bort smg och konventerar till manuel,

bilen går inte starta när den har stått, då måste jag hissa upp den, starta genom en skruvmejsel i startmotorn, och efter jag gjort det så går det starta med nycklen, inte vet jag varför , kanske att det inte finns tryck i smg när den stått kall ?

när jag är "säkringen i" så kan jag ha S + E men efter ett tag så när varvet går upp till kanske 3-4000 så kommer "e2 error" upp och ibland "e3 error" upp,
efter det måste jag bromsa till och då gör han samma sak, håller på att hoppa mellan 1-2 i e läge.

har sprillans ny koppling, och jag hade inne den på bmw för 1 vecka sedan, och dom visste ju mindre än mig, "haha"
dom fick upp ett felminne som stog

"reparera ledningen från pin 5 SMG-SG till hydropumprelä pin 85"
tror att det är "växelindikatorn" som sitter längst bak på smg , ej säker ? någon som vet?

tar jag ut säkringen från smg boxen så ligger 2an i hela tiden och det motorn går som den ska.

någon som har något förslag innan jag slänger ut smg ?

mvh , coop

sj
588
sjobusen
420d GC -16
Z4 sDrive 35i -10
Läcker den hydralolja undertill nånstans?
Låter ju som du har läckage nånstans.
Ta bilen till en verkstad där de vet vad de gör.
Hackerfors BMW i Linköping kan jag rekommendera, erik där börjar få bra koll på smg nu.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.