|
|
|
|---|---|
|
min e46:a har funkat klockrent men har nån gång då och då ryckt till vid gaspådrag. Det har inte hänt ofta och därför har jag inte tagit tag i det. Nu har det hänt ett par gånger att när man kört med bilen och ska starta den ca en timme senare så tänder den till, men startar inte. Man har fått pumpa och hålla på med gasen för att få upp den i varv och sen hålla mer eller mindre full gas när man kört ivag. Det har varit det ända som funkat. Jag trodde först på en kam/vevaxel sensor men det verkar inte som jag fått felkod på någon. jag körde carsoft idag och fick fram följande felkoder som kanske kan vara av intresse för att hjälpa mig med problemet. DME> 81 Theft warning system signal ABS> 149 CAN error: DME connection / 49 weel sensor: rear left OR outlet valve front right ZKE/ZVM> 58 DWA relay or the wire is short.circutet to B+ INST.Cluster> 11 EGS signal disturbed, F6,F7,F8 Can identidication missing | |
| Har en ny teori om att det skulle kunna vara gasspjället som krånglar, vad tror ni om det? | |
|
Tjena, jag hade liknande problem med min för ett par år sedan, det var "tempaxelgivaren" tror jag det hette som var kaputt, bytte den och sedan fungerar den perfekt. |
|
|
Tempaxelgivaren> du måste mena vevaxelgivaren va? Konstigt att där inte blir felkoder på den, även om alla symptom tyder på den. |
|
|
Ja så kanske den hette... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.