|
|
|
|---|---|
|
Klimatanläggningen i min X5:a är ganska svag. Om det är varmt ute så måste jag koppla in "snöflingan" för att få det svalt. Efter tag blir det för kallt; får då stänga av snöflingan. För sedan slå på/slå av. Ska det vara så eller är något fel? mvh, Per | |
|
Hmm.. Hur menar du nu? Snöflingan är själva AC-knappen och den ska alltid vara på året runt för att AC:n skall må bäst. Temperaturen justerar du du sedan via pilarna så fixar klimatanläggningen resten. __ /Chrille |
|
|
Tack och en fråga till. Jag tycker att AC:n är lite klen då den är påslagen. Jag hade tidigare en SAAB med AC som kunde kyla ner "en varm bil" mycket snabbare än X5:ans AC. Är du nöjd men BMW AC elller kunde den var bättre. Mvh, Per |
|
|
Skämtar du med oss eller??? Det är som deejaywasp säger att AC-knappen ska alltid vara intryckt och du reglerar tempen hur kallt du vill ha det. Det jag reagerar över på just X5:an är att siffrorna på tempen stämmer inte riktigt överens med den verkliga tempen. Har jag inställt på 24C så blir det kallare än vad jag är van från andra Bmw bilar jag haft. Inga större problem med andra ord :) |
|
|
Hej; jag skämtar inte; tycker dock att AC.n är sämre än den som satt i min tidigare SAAB 9-3 . Tack för info om att AC ska vara inkopplad hela tiden - har prövat det idag samt ställt in temp på 22 grader - fungerar då ganska bra inne i bilen. Mvh, Per |
|
|
Har man haft bilar med AC och ändå inte vet hur dom fungerar och tydligen inte läst en så självklar sak som manualen innan man ställer en sån självklar sak då tror jag att man skämtar. Alla AC har olika verklingsgrad från bil till bil så det är inget ovanligt |
|
| Lappen - tack för ditt svar; jag uppskattar din hjälp och ödmjukhet / Per | |
| Det var så lite så..alltid kul att kunna vara till hjälp. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.