|
|
|
|---|---|
|
Min E92 -08 har varnat för Oljeservice byte om 10 KM men jag va tvungen åka till sthlm så nu är jag -490 km. Undrar påverkar det fri service något eller garantier att jag har kört förbi min service intervall ? | |
|
Länk Där finns det info om en audi som inte fick ut nått på garantin när kamkedjorna byttes. |
|
|
Jag vill minnas att det är 200 mil innan och efter som BMW anser är ok och står för. Frågan är varför du inte bokade in service och istället gjorde den för tidigt? Men jag kan inte tänka mig att 50 mil skulle spela någon roll, det som dock är trist är att du nog kommer få vänta ett par veckor på en tid. Förenade bil i Malmö har ca 3 veckors väntetid just nu. Det är ju itne så kul att ha bilen stående i några veckor... |
|
|
Tror inte det är några som helst problem dock är det synd att så många kunder inte lägger ner mer energi på att kolla när deras bilar ska in på service. Det är faktiskt kundens ansvar så egentligen ska man inte ha så mkt att gnälla om ifall man blir nekad, man köper ändå en bil för en halvmille eller så, då kan man ju åtminstone engagera sig lite. Nu pratar jag inte om dig Kushter utan om 99% av alla kunder som ringer in till oss på verkstaden och som har noll koll på när bilen ska servas, vad som ska servas eller hur man ens kollar upp det. |
|
| Hehe jag byter olja själv på min när halva service intervallen har gått! Det där var brors tjänstebil den byter han in snart tar en ny :P det är skitsamma. | |
|
Kushter>> Det spelar ingen roll.. bara att åka dit och byta olja å filter å allt som kommer att bytas vid den första servicen,.. Mvh Dennis |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.