|
Sida 9 av 9
|
|
|---|---|
|
Kan väl så vara...men vem vill ha en S60? |
|
Conan999 |
Lindström: Det fanns en tid då jag oxå körde Volvo turbo(740 med grupp a turbo plus annat) och jag hade oxå ett race med en Corvette C4:a. Jag fick stryk den gången. Det var ingen ZR1 med 405hk utan en mer vanlig modell. Vanliga bilar kan hänga med en och annan C4 men när C5 kom så har man 345hk i deras minsta motor så där krävs lite mera. Blaikarn: Du verkar gilla Corvette? Har du haft någon eller planerar du att inhandla? Conan999 |
J.Lindström |
blaikarn:Hellre en S60 om man spöar en corvette med den i prestanda, väghållning och framför allt bränsleekonomi!! Vad ska man då ha en plastig corvette till???????? Tanka för nöjes skull om man har för fet plånbok??? |
|
Conan...Blir nog en C5 till sommaren Torchred eller Yellow men har inte bestämt mig om det blir en Coupe eller cab. J.Lindström...du pratar ekonomi för det första hur blir den ekvationen då Volvon är 15år...totalt värdelös, för det andra så köpar man inte en Vette för ekonomins skull utan för bilintressets skull.Och en ganska rolig grej är att när det ska jämföras prestanda så dyker det alltid upp komentarer om chippade Volvos och Saab bilar,ska vi dra det till alla ytterligheter så finns det Corvetter med prestanda du bara kan drömma om. Hellre en plastig Corvette än en rostig S60????? |
|
J.Lindström |
blaikarn:Corvetter med prestanda som jag kan drömma om???? Vilken då??? Som sagt, möjligtvis nya Z06....och det finns helt orginal Volvo som kickar C4:an för den delen, om Volvo är ju bara en familjecontainer så det är ju imponerande...och sen när började S60 att rosta???? |
|
Z06 med lite lagom trim (660hk). Länk :-) mvh/ Anders |
|
J.Lindström |
Great :) |
|
Det där är blaha, blaha.....damcyklar! ;) Det här är en riktig vette! Länk |
|
Conan999 |
Blaikarn: Låter trevligt, jag har en C5:a på somrarna och är hur nöjd som helst. Har haft min i 2 år nu helt problemfritt. Gå gärna in på www.clubcorvette.se ifall du söker lite info om C5 Conan999 |
|
Som en chipad Volvo..... Länk |
|
|
Conan...jo jag ska registrera mig på forumet så får man lite tips,ses där. |
|
|
0-300 på runt 20 sek om jag såg rätt...puh. 8-) mvh/ Anders |
|
Conan999 |
Ja för att matcha den får man skaffa sej en Koenigsegg:)) Conan999 |
|
Vill ha nu! |
|
|
ZR1:an är fantastisk för de pengarna, men vem tusan beställer en 911 Turbo utan PDK & PCCB..? Vetten hade ju keramiska bromsar, för jämförelsens skull bör Porschen ha det med. Och är det "king of the hill" som dryftas, ska det även vara en Turbo S - då får Vetten se sig slagen hehe.. |
|
|
Z06 alla dagar i veckan. Den är brutalare, billigare att äga, billigare att trimma. Finns ingen större nackdel förutom att inredningen kanske kan kännas lite tråkig. Men där finns det eftermarknadsdelar som alcantara. Z06.an och ZR1.an är två bilar i en egen nivå när man pratar dess prisklass. Går inte jämföra någon annan bil tyvärr. Men samtidigt krävs det mycket som förare att behärska dem. Kolla bara ringen-tiderna. Så ska man behöva komma upp i Porsche GT2 RS klassen för att åka snabbare än ZR1.an. Då kostar den bilen betydligt mer. Mvh Fredrik |
|
| Haha stor risk att en ZR1a blir slagen av en Turbo S? Vad skulle Porsche slå vetten i? Prislappen är väl det enda... | |
| Eh, du hade en marginell skillnad runt banan med en standard-Turbo - du tror inte att 30hk + bättre (& lättare) bromsar hade avgjort till Porschens fördel eller? Solklart. Prislappen är ointressant, då den är relativ till hur mkt du äger.. | |
|
En begagnad ZR1 måste vara en jäkla massa kul bil för pengarna. :-) Kan inte vara många som slår den prestanda/pris relationen på beg marknaden. |
|
| Instämmer! Än så länge är de rätt dyra dock...med rätta :/ | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.