AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
77.594

Bmw M3 E93 v.s Corvette C6 z06?

Sida 3 av 9
Conan999
cado: Stämmer bra. Audi har 4 hjulsdrift vilket gör den startsnabb.

olja: Kommentera gärna mina frågor till dej i förra inlägget. Bra att du kollar upp fakta innan du skriver nåt här:). Antingen vet man att det man skriver stämmer eller så talar man av erfarenhet, vilket passar in på dej i detta fallet? Ta du och räkna på hk/vikt en gång till. Om du nu tycker att Audin är så himla snabb kan du ju först ta och provköra en sen kan du gärna höra av dej igen.

Anledningen att jag "drog" in RS6:an i detta var att den har jag kört emot dessutom har den samma 0-100 tid som M3:an som Dennis hade. 4 stegad automat på C5 ja.

Conan999
ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
Conan999: Jag har inte kört en RS6 själv. Men det enda sättet att jämföra på är officiella siffror från tillverkare och tester. Vad jag kan se är Audin snabbare än din Corvette upp till 200 km/h. Du kan ha haft tur och kört mot en gammal trött Ådi med inkompetent förare o.s.v.. Siffrorna talar iaf inte till din fördel.

Fyrstegad automat och stötstänger på en "sportbil" som kom ut på marknaden under 90-talets senare hälft. Jänkarna upphör aldrig att förvåna.

/Johan

Riktiga män kör sedan, fjollorna åker kombi.
Conan999
olja: Stötstänger under 90 talets senare hälft säger du? Ta då och kolla in vilken bil som har banrekordet på Nurburgring, nordslingan. Behöver jag säga att det är Corvette ZR1, just det oxå den med stötstänger. Den bilen började tillverkas 2008.

Tydligen så funkar det visst rätt bra med beprövad teknik. Borde det inte vara "dom andra biltillverkarna" som ska stå i skamvrån med all sin nya teknik som du säger och ändå kan de inte slå Corvette? Hmm konstigt eller hur?

Och fortfarande måste jag till ditt förtret tillägga att RS6 är inte så snabb som du vill påskina

Conan999
Corvetter, det är väl såna där som står och varvar utanför korvkiosker, fast puckon sitter bakom ratten? ;)

Haha, allvarligt talat, jag tycker C5 och C6 är coola. Och jag har inte så bråttom med bilar. Om jag vill köra fort så tar jag min Kawa sporthoj, den gör 0-200 på 7.5 sekunder. Era slöa pråmar är uppe i drygt 100 på samma tid... sölkorvar!!! :)
Conan999
Lasse: haha, ja den tiden är inte lätt att slå:))

Conan999
Conan, skojar lite, men det är faktiskt sant att hojen är så kvick. Lite jobbigt dock med alla fetknoppar i sina AMG och BMW-SUV:ar som tror att dom ska rödljus-rejsa mitt bland alla människor inne i stan... vilka lallare... Jag ignorerar alla AMG och BMW, skulle det komma någon mupp i en Audi så ptjaaa, han får rejsa med en moped. Eller åka till Sibyllan och ta en pucko och snacka fyrhjulsdrift med dom andra gubbarna i jeepklubben.

Denna enkla hoj hänger av allt fabrikstillverkat i bilväg, det enda som krävs är att det är lite stake i dig och att du inte är fet, då får du inte plats på en sporthoj. Då får det bli en BMW, AMG eller Harley-Davidsson gubbglidare... Dock, en Bugatti Veyron skulle hänga av hojen upp till 200, den gör det någon tiondel snabbare enligt Wikipedia. Den toppar 407, något för den som har riktigt jäkla bråttom ner till Konsum!

Corvette är coolare än dom där kylskåpen Audi R6, vet inte riktigt vad det är för bil? Det är väl nån kombi med nån svettig ingenjör bakom ratten kan jag tänka.

C5 är coola, jag såg en Navy blue med targa-tak som jag tyckte var hur cool som helst. Stötstänger eller ej... ;) Corvette - Audi, 10-0
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Min bekants Hayabusa e snabbare!
Conan999
Lasse: Det är bra att du inte har så bråttomi bilen, det räcker att ha brått i ett fordon. Ja MC är snabba grejer, helt klart. Om du råkar på nys på en Koenigsegg eller Bugatti så tveka inte att dra ett race:). Du kan ha en smula chans upp till 200 ifall det sitter en riktig fetgubbe och rattar skeppet.......!

Conan999
Bianca: ja, Hayabusa är en av dom snabbaste rakt fram, men dom är så fula så att alla skäms för att synas på en, utom din bekant tydligen. ;)

Conan: haha, helt rätt! :) En Koenigsegg CCX gör 0-200 på 9.8, en CCXR på 8.9, så den är helt chanslös, skulle aldrig bry mig ens, som att ta godis från ett barn. ;)
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

fula???knappast!
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
Lasse-SL500

En till drömare här ser jag, du nämner ccxr, den skulle äta upp dig på motorvägen specielt i farter över 200 km/h

Du nämner amg, en sl 65 amg black series, gör likaså på motorvägen säg i farter efter 200 med din cykel,
Conan999
cado: Vem är den andre drömmaren? Är det du då:)?

Conan999
Conan: haha, bull's eye! :)

Cado: du har aldrig kört en tung hoj va? En fjunig liten M3 eller M5 med mammas pojke i har inte en chans mot en Corvette eller en vass hoj, det vet ju alla. Och en CCXR ser bara bakljusen - det är bara att läsa innan du mopsar: Länk

SL65 AMG black series? Den är väl ännu slöare? - C.H.A.N.S.L.Ö.S ;)
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
Lasse-SL500

Men snälla vad gaggar du om, ccxr V-max 400+ km/h inte gör väll din HOJ det, efter 250 km/h sackar dem flesta hojar då deras topfart är runt 300km/h en ccxr börjar väll sacka ihop vid 380 eller nått med andra ord finns ingen orginal hoj i världen som kan köra ett motorvägs rejs mot en ccxr eller en veyron, det borde väll tom du fatta :)

Och när jag skriver detta om hojar så tänker jag på R1-Zx10r osv av nyaste års modeller....

Conan999

Den andra drömaren är han rs6 killen
Cado: Jag tror inte Lasse-SL500 har nämnt någon annan siffra än 0-200 och där får Koenigseggen svårt att hänga på.

Om du tar en motorcykel modell värre, t ex en Hayabusa med turbo så får Koenigseggen rejält med smisk upp till 300 också.
Conan999
cado: Jo jag bara skojade med dej lite:)!

Tror visst den här tråden har jämfört både det ena och det andra så här långt. Alltid kul iofs.

olja: Väntar febrilt på ditt svar ang mitt inlägg en liten bit upp eller blev du tyst?

Conan999
Tack 528i_e28_racing för påpekandet. Jag vill inte vara taskig, men efter att ha skrivit samma sak flera gånger tycker man att myntet nån gång borde ramla ner hos Cado? Men icke... här går det långsamt...

Cado: Huvudet under armen och lyssnar inte på vad andra skriver? Jag vill inte göra bort dig, för du gör bort dig själv så bra på egen hand. Men värdsmästarn, har du nånsin ens suttit på en tung MC? :)
Visa användare
157
mackyfr
Nissan GT-R 2010
Är det här ett hojforum? Lasse du kanske borde registrera dig på www.sporthoj.com? :) Om nu din hoj är så snabb så kan du gärna få testköra mot min bil.
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Fick åka med en z06 i dag. Helvetes vilket drag. 815hk på bakhjulen.
Önskar att alla fick chans att uppleva acc i en standardbil.
Tyvärr mackyfr måste du ha duktigt med effekt om du ska hänga av en hoj eller en z06.

//Stefan
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
När jag pratar om prestandan och jag antar att jag inte är själv i mitt tänkandet så pratar jag om max prestandan dvs, hur hela prestanadan är på det fordonet som det pratas om.

Du nämner ett viss intervall i detta fall 0-200, och det i sammanhaget är en liten del av prestandan.

Men visst 0-200 är cyklarna vassa om man vet vad man gör dvs men sen är det tack å adjö mot vassare bilar och det min vän är FAKTA!

Ps. 100-120 på högsta växel är jag snabbare än din hoj :P

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.