AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.401

Sänkningssats till e38?

tjo
tänkte ta och sänka min gamla pärla. har suttit och googlat runt på blocket för att hitta något firma som säljer hittar inget valde att titta på google, fann ingenting..

till slut så fann jag en för 1700 kr som sänkte 35-20 och det är det enda jag funnit. jag skulle vilja sänka minst 45 fram eftersom den är så fruktansvärt hög. www.garaget.org/halvorsen där kan ni se bilen ifall ni vill. är det någon som har en sänkningssats till salu eller vet någon bra hemsida där man kan köpa sänk fjädrar?
eftersom ekonomin inte är var den en gång i tiden varit så gör det verkligen ingenting ifall ni visar mej lite biligare grejer, kör lugnt så behövs inge monster.¨
bmw 740 e38 95

tack på förhand.

en riktig sportbil klarar av att accelerera 0-100 och sen stillastående på under 10 sekunder...
Visa användare
423
Dani_
E46 Sedan '01
E36 Coupe '94
Ös på bara! (:

Länk
jag bara älskar dej... :) tack

en riktig sportbil klarar av att accelerera 0-100 och sen stillastående på under 10 sekunder...
Visa användare
423
Dani_
E46 Sedan '01
E36 Coupe '94
Hihihi :P Lugnt du e så välkommen.
kanske vet ifall denna passar till min?
Länk

helt 100? tänkte beställa på en gång hehe.

någon som vet hur lång frakt det är på denna sida? hur många dagar brukar det ta?

me
161
merza
750ia-95
Varför inte ge-motorsport på öland
Funkar kanon lagom sänkning
ca 1200 för fram fjädrar
Ifall jag nu sänker bilen 50mm fram och 35 bak?

hur kommer detta att visa sej hur låg bilen blir vill säga, från mark till spoliern tex. kommer jag att ta i marken vid mindre gup kommer jag att tappa all markyta?

har 18 y-rondell fälgar med 40-245 fram och 35-265 bak hur kommer bilen att bli någon som har en anning? har jag sänkt för mycket borde jag sänka mindre? har väldigt mycket luft i hjulhuset så behöver lite tips,

Visa användare
423
Dani_
E46 Sedan '01
E36 Coupe '94
Enligt länken så ska den ju inte passa men det bästa är ju att ringa de och fråga, jag ska ringa imorgon och beställa ett coiloverkit till min E46 Cab och efter lite mailkonversation med Viktor kan jag lova dig att de är väldigt trevliga och hjälper gärna till att svara på frågor.

Jag rekommenderar de starkt!
nu förstod jag inte varför att den inte skulle passa? jag har läst ett antal ggr står defenitivt bmw 740i :P förklara gärna nu för jag har redan beställt haha blev nervös

Visa användare
423
Dani_
E46 Sedan '01
E36 Coupe '94
Haha bra fråga, av någon anledning läste jag att du hade en 740D men det verkar du ju inte ha så då ska det ju passa haha :P Sorry!
haha ok :) perfekt kan jag sova lugnt ikväll då haha

Jag har sänkt min med fjädrar från GE Motorsport, kostar 2000. 40 mm både fram och bak, funkar bra tycker jag.

Du ska egentligen ha fetare däck också, 275 eller 285/40 18 bak och 245/45 18 fram, annars fyller inte hjulen riktigt ut de stora hjulhusen.

Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.