|
|
|
|---|---|
|
Länk Ser mycket lovande ut tycker jag. | |
| Det ser ut som interiören är snodd från Audi men med en del E90 influenser. | |
|
Designen känns både E90 och F01. Det här kommer bli riktigt bra! BMW CS #1812 |
|
|
Mittkonsol är en rip off från Audi :) |
|
| Vad är en "rip off". . . . .? | |
| Inredningen ser ut som den i sjuan fast mindre. | |
|
Propeller: googla Länk = dålig kopia |
|
|
Ser riktigt bra ut. Snygg instrumentpanel. Fler knappar i ratten gillar jag skarpt. |
|
|
gillar interiören á F01. en carbonsvart 540dM tack! :) |
|
|
Lite långsökt att påstå att interiören liknar Audi. Bilen på bilden är maskerad till höger om I-drive skärmen och även om man inte ser det är det nästan säkert att linjerna sträcker sig bort till passagerardörren. Just denna detalj är något som jag uppskattar väldigt mycket hos E60/E61 eftersom formgivningen ger en känsla av rymlighet och lyx. Sedan BMW flyttade upp I-drive skärmen / navigatorskärmen har de andra tyska tillverkarna följt efter. Men visst är Audi bra på att fixa interiören, möjligtvis har BMW sneglat på Audi när man beslutade sig för att vrida mittkonsolen en aning mot föraren. Kommande 5-serie blir som några redan påpekat en aningen mindre variant av F01, precis som tidigare ger en ny 7-serie tydliga indikationer på vilket designspråk och vilken teknik som kan förväntas dyka upp hos framtida småsyskon. Gillar för övrigt inte den elektriska handbromsen, men det var antagligen oundvikligt. |
|
| Man borde rikta allt ÄNNU mer mot förarn som det var i e30/e34 samt ändra huven till klassisk bmw-öppning. Känns om att bmw blir mer och mer likt andra bilmärken, tragiskt nog. | |
|
Ser riktigt lovande ut! Personligen tokgillar jag nya 7-serien/F01 och även nya X1. Så en ny 5:a i samma stil faller mig verkligen i smaken. Undrar hur pass snarlika nya 5-serie sedan/touring blir nya Gran Turismon? Den är ju snygg i fronten men ser ut som en polerad bajskorv i övrigt... Någon som vet när 5-serie GT lanseras förresten? |
|
|
Ytterligare några bilder. Länk |
|
|
BMW har nog inte sneglat på Audi när man vände tillbaka till det man gjort bra i decennier, nämligen skapandet av en förarorienterad miljö - då har man ett bra kort minne. Det är lite tvärtom faktiskt - E60-E65 och E90-bilarna kommer troligen bli kända som undantagen där man av någon obegriplig anledning slutade att fokusera på föraren inredningsvis. Samtidigt visar kommentarerna att man nu gärna använder Audi som benchmark (korrekt eller ej) och det bevisar ju att Audi nu på allvar är uppe på topp tillsammans med BMW och M-B. Kul för dem och oftast bra för kunden eftersom alla tre nu kommer att anstränga sig mer för att leverera det bästa till oss köpare :D ---- BMW CS #6212 |
|
|
En tillbakablick, Interiörbild på E23, första 7 serien från 1977: Länk Tydligt föraroptimerad med vinklad mittkonsoll. |
|
|
Tack, AKN! Precis min åsikt. ---- BMW CS #6212 |
|
| kommer nog bli en riktigt fin bil :D ar grymmt sugen pa att se hur kommande 6:an blir | |
|
Är det här samma bil? Länk |
|
| N.Blomkvist>> Nej, detta är kombikupeversionen eller "GT" som BMW vill kalla den men motorerna kommer säkert att återfinnas i kommande sedan- och kombiversioner av 5:an | |
|
Inga bra bilder, men iallafall några flera spionfoton: Länk |
|
| Fina bilder! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.