AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
42.540

Trimsats bensin

Sida 3 av 3
Be
1.778
Beolab
M3 SMG II Individual -04
413hk / 440Nm @ 8800rpm
Köhler Racing
VAC Motorsport

E91 M-Sport -08
Schrick 12,5mm lyft
206 hk @ 7300 rpm
jag har gett upp.. Jag vill bara påvisa att det inte är så lätt och billigt att konvertera sin 325:a till 330 spec som AKN vill påvisa... Mkt för att inte folk som läser här ska överväga att köpa en 325:a i tron att det går med enkla medel att få ut 54hk, som med volvos 2,4L motorer. Back to topic. Mailade Claus på turbocenter om hur mycket effekt dom får ut vid en omprogramering på 325 N53 M30 U0 motorn, och han svarade att motorn är så pass ny och endast hans kontakter i tyskland har mappat en sådan motor. Dom har tydligen fått ut 20 hk och 28 Nm. Mvh Fredrik
Beolab jag delar tillviss del din uppfattning. Motorerna är lika i grundkonstruktionen. Men riktigt vad som skiljer dessa två motorer utöver grunden lär vi aldrig kunna reda ut. Hur mycket man än frågar BMW om vad som skiljer lär man garanterat aldrig få ett korrekt svar. Det skulle inte förvåna mig om det är en intern hemlighet beträffande vad som skiljer dem åt och som ytterst få personer utanför motortillverkningen känner till.

Jag har inte påstått att det skulle vara enkelt eller billigt att utvinna de 54 hk som 330:n har utöver 325:an. Men en sak är jag rätt säker på. BMW lär aldrig ge ut information kring detta. Om nu någon lyckas hitta en väg att få ut dessa extra 54 hk innebär inte att det är det som är skillnaden.
Vi kan väl fortsätta spekulera men vi lär knappast bli klokare.
Be
1.778
Beolab
M3 SMG II Individual -04
413hk / 440Nm @ 8800rpm
Köhler Racing
VAC Motorsport

E91 M-Sport -08
Schrick 12,5mm lyft
206 hk @ 7300 rpm
Klokt sagt Chris! Man kan gå flera vägar för att komma till samma vattenhål...
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
Nobody care, där fanns det en del bra fakta :)

men det låter för dyrt om man inte är racingförare med massa sponsorer mm... :(

bättre att sätta en "turbo-fläkt" i luftburken och ställa upp soppa-pumpen :D

BMW ownz
Du kan ju lägga en mindre summa pengar Frrla om du köper en annan kamaxel , fixar till toppen , ett extraktor grenrör , annat avgas system och chippa boxen .
Kanske du kan jaga fram i alla fall minst 20 hp med rätta saker .
En fyrtaktare är inte lätt att få ur effekt med konvertionel trimning , turbo och kopressor ger Massor .
" Jag vill bara påvisa att det inte är så lätt och billigt att konvertera sin 325:a till 330 spec som AKN vill påvisa... "

Var har jag påvisat att det skulle vara lätt och billigt? Du får sluta förvränga vad jag skriver.

mvh/ Anders
Be
1.778
Beolab
M3 SMG II Individual -04
413hk / 440Nm @ 8800rpm
Köhler Racing
VAC Motorsport

E91 M-Sport -08
Schrick 12,5mm lyft
206 hk @ 7300 rpm
Ja om du kollar i ditt första inlägg i denna tråden tex.. "Jag tillhör dom som tror att det är samma basmotor men endast programvara som skiljer" Mvh
Jag citerar mig själv från mitt första inlägg i denna tråd Länk ;

"Jag hör till de som tror det är samma nakna motor men att avgas, insug och mjukvara skiljer."

mvh/ Anders
Be
1.778
Beolab
M3 SMG II Individual -04
413hk / 440Nm @ 8800rpm
Köhler Racing
VAC Motorsport

E91 M-Sport -08
Schrick 12,5mm lyft
206 hk @ 7300 rpm
Vart är EDIT? Skriver från min symbianlur och ditt inlägg blev fel.. My Bad

Back to topic!

Hej ta kontakt gdm preformens så får du svaret 325 an är en 3,0l motor strypt till 218 hk den går att få ca 50 hk mer
We
963
Weiman
118i M-Sport -24
Grattis till årets tråd-arkeolog :D
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.