AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.089

Suget efter en M5 är Stort igen !

Sida 1 av 2
Og
73
Ogry
Ingen BMW för tillfället
Sålde min -99 för ett tag sedan. Ångrar det så ini helvete rent ut sagt. Har kikat lite och får nog bli en -01 uppåt denna gång..

Någon som vet något om nedanstående?
Länk

Låter ju ganska hyffsat tycker jag. Synd att den inte är Carbonsvart som jag vill ha bara.

MVH Tommy J
Fd
269
Fd Mercafreak
Kör nu Mercedes SLK 350 /// AMG

Audi A4 2.0 Ts Avant Q
Vet precis hur du känner , sålde min för nått år sedan. Var av med den i 2 månader och köpte sen tillbaka samma bil igen :-)

Dan Helsingborg
Kör E39:o, BMW M5 och BMW 525
m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
En vän köpte den för 2 år sedan av en äldre man som haft den sen bilen togs in 2004 han sålde den till killen som har bilen nu för ca 1månad sen känner även han.
Det jag kan säga att under polarns ägo så tvätta han bilen för hand minst 2gånger i veckan då han använde den sjukt petig va han också minsta lilla som krångla då åkte den in på BMW det jag kan säga är att det inte finns något att anmärka på bilen förutom en liten bula på höger bakdörr den är ungefär lika stor som 1krona annars ser den som ny ut, och motorn den går BRA.
Tror killen vill prova på audi RS6 därför har han annonserat ut bilen.
Är det något mer du undrar fråga på :D
m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
Just ja den är inte interlagosblå utan Lemansblå
Står ju i annonsen att den SÄLJES PGA EKONOMIKRIS !

Kolla upp så den inte blivit importerad som "skrot"
och blivit dåligt fixad samt skruvad...
m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
FinnUbbe det låter mer som att du är skruvad.
Bilen är fin har ALDRIG varit smälld och allt servad på bmw det är bara kolla upp.
Visa användare
625
Jocke W
M5-89 E34
750iA-96 E38
750iA-05 E65
X5 3.0-06 E53
318i-92 Cab E30
Z3 Roadster 1.8-96
Annars tror jag den här är galet fräsch!!

Länk

Inte mycket mer pengar men galet rätt skick!!

Själv sugen!

Mvh Jocke W
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Samtidigt är den 4 år äldre...Den ser väldigt fin ut den 99:an och har ju endast drygt 6000 mil på mätaren men jag tror ändå det blir svårt att få över 200' för den.

För 219' skulle jag eventuellt sälja min egen 03:a och den har inte passerat 10' mil än (men snart...).

___
//Ulf
Skall väl tillägga att jag vet inget om bilen i längen men av "m3efl och hans polare" skulle jag inte köpa bil. Läs gärna denna tråd:

Länk

och jag har även erfarenhet av liknande.

Så bilen i länken kan vara fin och välvårdad men kolla upp allt noga innan köp som man bör med vilken bil som helst. Tyvärr var jag lite grön första gången jag köpte min BMW så det gick som det gick... men bara att ta lärdom av det och bita i det sura äpplet.

Lycka till alla M5 sökare!

Mvh Ubbe
Lasse Karlsson
219 papp för en 99:a är ju löjligt, även om den bara rullat 6500 mil! Inte ett öre över 150 skulle jag betala, och då skulle den vara otroligt välhållen.

HA DET!!
Summan låter rejält tilltagen. Det känns mer realistiskt på en 02-03 med extremt låga mil. Följ gärna med i andra tråden där det letas M5 för full maskin :-)

BMW CS #1812

fredde 7
Lasse: det är lågmilarna i bra skick som med tiden kommer behålla/öka värdet. samt att det är nog roligare att ha en äldre i kanonskick än en nyare i bruksskick...
Men jag håller nog med programmer att 200kkr är nog maxgräns för brukade M5 E39 idagsläget.
Lasse Karlsson
fredde 7!
Så du skulle kunna betala runt 200 tusen för en 99:a med låga mil, och mycket gott skick? Jag vet ett antal 01:or och senare modeller som sålts på blocket eller på detta Forum, i perfekt skick, iofs kanske inte med enbart 6500 mil på mätaren, men med kanske 2000-3000 mil mer på mätaren, som gått för en bra bit under 200 tusen.

Säga vad man vill om M5 E39, men modellerna 99 och 00 har ju fått en del skit, och långt ifrån allt har ju varit obefogat! Skulle personligen aldrig betala 200 papp för en 99:a, även om den gått lite mil. Köpte min 01:a i September förra året, i gott skick, skapligt med utrustning + kanonvinterplattor och nyservad för 170, och den har gått 10500 mil nu. Om jag skulle sälja idag(vilket jag inte ska) skulle jag vara nöjd med 160 för min, och jag tror inte en ev köpare skulle bli missnöjd!

Men åter, det är jag det! Den som vill handla M5 E39 99:a för 200 tusen, gör ju det förstås!

Ha Det!
74
415
740 power
M5 E60 2007
335i E90 2007
320d E91 2011
520 F11 M
Jag tycker i allafall att det blir stor skillnad på om bilen är vinterkörd eller ej...
En bil som inte rullat på svenska vintervägar måste vara mkt mer värd en som gjort det!

Sen är det ju väldigt viktigt att bilen är skött som den ska.
Från 140tusen bör man hitta rätt bil beroende på utrustning och dokumentation.....

Gillar fordon med fart
fredde 7
Lasse: Jag skulle absolut kunna betala 200kkr för en -99.Då vill jag dock att den har låga väl dokumenterade mil(under 8000) Få ägare(enfamiljs)
fullsmetad, ngn av de roligare färgerna(vit,röd,silverstone) aldrig vinterkörd,
samt ett riktigt bra orginalskick.

Du skriver att 99 00:or fått mycket skit och att allt varit långt ifrån obefogat.
Det mesta av den varan har väl förekommit på denna sajt och liknande forum. Fakta och sanningshalten på ett forum är inte alltid helt rättvis.
do
641
dobo
BMW 640 GC n55 mhd steg 2+
Lasse: Vad tycker du denna Länk ska kosta?
Dåligt utrustad samt lite svårsåld dakargul lackering..
100000kr?

Det ända som bestämmer en bils kvarvarande livslängd i mina ögon är just miltalet..
dobo: Det är väl en grov generallisering även om jag förstår hur du tänker. Många tänker nämligen så och står sedan där med ett skruvat vrak. :)

Jag skulle vilja säga att det är en rad faktorer som inverkar på bilens kvarvarande livslängd. Det finns bilar som är totalt nerkörda på 10-15000 mil men sen finns det även bilar som är kanonfina även vid 30000 mil.

Allt beror på hur ägaren/na har skött om bilen och i M5:ans fall, haft råd att underhålla den.
m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
M5an vi snackar om är köpt av en gubbe på 50år i åkersberga.
Finnubbe tråkigt att du blev blåst, men du måste själv förstå bara för att jag lagat bilar förr så betyder det inte att alla mina och vänners bilar varit krockade.
Själv håller jag inte på och fixar bilar längre om du ser på tråden du länka till så var detta år 2002.

Lasse Karlsson
dobo!

Visst är det så att risken ökar att en bil är sunkig ju mer mil den har på mätaren, men det är ju ingen garanti! Som Zed 82 skrev kan ju en kärra vara i utmärkt skick även vid 30000 mil bara man sköter den. Nog f.. kan man köra sönder en bil på 6500 mil, skicket är väl rätt beroende på körstil, skötsel osv!

I min värld är skillnaden på 6500 och 10000 mil inte stor, har sett många bilar med 10000 på mätaren i nyskick. Sen kan du ju ha en bil stående lång tid och därmed inte dra på den några mil, men det är ju inte bättre än en bil som går en del och sköts väl.

Jag köper hellre en 02:a med 10000 på mätaren i bra skick för 170 tusen än en 99:a i samma skick eller bättre med 6500 mil för 200 tusen om service osv är likvärdig, och där tror jag att 95% på detta Forum håller med mig. Låga mil kan ju inte vara allt i en bils historia!

Men hittar du en 99:a du vill pröjsa 200 papp för, så gör det! huvudsaken är ju att du blir nöjd med din bil!

HA DET!
do
641
dobo
BMW 640 GC n55 mhd steg 2+
Man får det man betalar för som alltid. M3an (gula) samt m5an (som 2002tii äger, röda) är 2 lågmilade bilar i riktigt bra skick... Säger inte att priset är rätt eller fel då det finns köpare till allt.. Sen finns det självklart bilar som har gått 32000mil med 7000mil på mätaren och liknande (som jag inte pratade om), som är slut men med rätta medel bör detta någorlunda märkas om man är vaken och kan nåt om dessa exlusiva bilar...

Men med 2 likadana bilar som är likvärdigt skötta sida vid sida så är det ända som bestämmer kvarvarande värde och livslängd just miltalet i min värld sen om folk tycker att en 15000 milare är lika bra som en 8000 milare är upp till var och en.. Jag välger 8000 milaren iaf!
dobo,

läs på Länk och värdera igen om

"Man får det man betalar för som alltid" verkligen är sant. 10 år gammal prestandabil innehåller högst sannolikt en hel meny av potentiella marknadsmisslyckanden.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.