AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
280

hjelp!Sexan går dårlig når det er varmt vær (E30)?

Ja
28
Jarli
323i-84
Snakket med en venn som var i Sverige på tur, han hadde en 320i e30. Det var veldig varmt og når de kjørte så kjørte alle fra han,selv om de hadde mindre motorer..Når han kom hjem gikk han rett til BMW verkstedet og spurde hva som var galt...han fikk til svar at bilen gikk treigere når det var varmt vær fordi bensinen ikke tennte rett....kan dette stemme???
Han sa forresten at han tok dem når de kom opp i høy fart....grunnen til at jeg spør er at jeg ble frakjørt av en mercedes c220 i dag(25 grader i lufta)
bm
522
bmwE9
E46 318d Touring -03
...en MB C220 har standard 147 HK og dersom din E30 er standard (?) har den med M20 motor 150 HK. Måske er din bil marginalt hurtigere 0-100 km/t, men jeg vil tro en C220 har en lidt højere tophastighed end dine 205 km/t. Den har også et mere moderne karrosseri design der har betydelig laver luftmodstand. Det giver ham en klar fordel over ca. 100 km/t.

Det skal normalt ikke være mulig at mærke det relativt lille ydelssestab der følger med en øget temperatur ude. Under alle omstændigheder ikke ved blot 25 grader celsius !

V-max
Ja
28
Jarli
323i-84
takk,men jeg ble litt skuffet når c220tok mg den er tross alt mye tyngre enn min...siden du sa at luftmotstand var viktig..så fikk den kanskje utnyttet dragsuget, den kjørte bak meg hele tiden ser du:)
(ps kjørte bare fra 60-130 km/t han våget ikke mer)
54
Bämwen
320iM -89
Jag har märkt ett liknande problem på min 320, Det inträffar när den är kall så går den inte bra på ettan men sen kommer den ju efter ca 20-30meter. Detta har börjat nu när det är varmt ute!

BMW:n är mannens bästa vän
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.