|
|
|
|---|---|
|
En 730-94 E32. karossen vibrerar vid c:a 80 km/h jag har balanserat däcken men ingen skillnad. bytte bakbromsarna och det vart betydligt bättre , men fortfarande lite vibrationer kvar. har märkt att bägge framdäcken "känns lösa" men ingen styr el spindelled som e lös el kass, inte heller hjullagrena... någon som kan ha några ideer om vad det kan vara? | |
| Har skrivits km av trådar i detta ämne. Sök så finner du svaret! Annars åk till Mjölby Gummiverkstad de fixar bilen på 0 time./ F.d skakig E32 ägare. | |
|
Jo...hjulbalanseringen är viktig till bl.a. E32:an(dvs hjulen måste vara exakt/perfekt balanserade, helst om du har stora fälgar). Men jag kan tro mera på nedre bärarmarnas bussningar(framvagnen såklart :))..jag hade dessa vibrationer och de började vid ca 70 km/h och skakade vid inbromsningar också emellanåt... Båda sidornas nedre bärarmar byttes och det blev "som nytt" igen..Inga vibrationer efter det. Kostar dryga tusenlappen stycket ca..dvs kompletta bärarmar/stag inkl bussningar naturligtvis. Finns säkert bussningar att köpa löst s.a.s., men det blir ju mera jobb med det...dock avsevärt billigare naturligtvis.Sedan så är det inte helt säkert att det blir bra om du bara byter bussningarna..KAN ju vara någon "skevhet/skada" i själva stagen likaväl. Men kardanaxeln är ju inte heller någon omöjlig felförklaring, dvs obalans i den.. Jaja, jag skriver nu bara lite exempel vad som kan vara fel...finns som sagt MYCKET att läsa om "vibrationer" på forumet.. En bra början är att läsa igenom en del där först.. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.