|
|
|
|---|---|
|
Har kört utan problem fram tills imorse. Det bara klickar när startmotorn skall hoppa i? Inga varningar i displayen att batterispänning är låg? Vilket det borde göra om batteriet är kass. Mätte med voltmätare på anslutningarna i motorutrymmet - Visade 12,2 V. Borde kanske vara 13,2V vid perfekt batteri. Har sökt på forumet och inte hittat ngt. matnyttigt. Kan det vara fel på batteriet fast det inte varnar för batterycharge i displayen?? Jag har nu satt på laddning(C-tek) så får vi se imorgon. Jag vågar inte använda startkablar som det varnats för på forumet. Har även dragit runt motorn lite för att eliminera detta fel. Tacksam för svar från någon som haft liknande problem med E60. Jäkligt skumt att det inte varnar i displayen??!! | |
|
Om du har 12,2 V så får man knappast någon varning. Dock kan batteriet vara dåligt även volten visar bra värden. Man kan tyvärr inte byta batteriet själv på dessa bilar då de är utrustade med IBS se länk. Länk |
|
|
Tack för länkinfon. Men.... Fytt irackarn! Detta kan bli en sagolikt dyr historia efter att ha läst länken! Hoppas det bara är batteriet som felar. Vågar man testa startkablar? |
|
|
Batteriet bytt och allting funkar perfekt! Pratade med BMW som sa att det bara var att byta = hur enkelt som helst. Bilen får dock inte vara strömlös mer än 16 minuter. Helt ok att byta Ah också. Man behöver inte koda om bilen. Jag drog till Mekonomen och köpte ett 88 Ah batteri (tidigare 80 Ah). Bytte på 5 minuter och allt är som vanligt :)) Bra dock om man är 2 som grejar, då det behövs hållas undan lite kablar vid själva bytet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.