|
|
|
|---|---|
|
Idag kör jag en 320i -02 med sexan under huven. Trivs bra men åren går och det vore kul med en lite nyare modell med färre mil på mätaren. Jag har kollat runt på nätet nu och marknaden ser minst sagt gles ut. Jag har under våren kollat efter en hyfsat färsk 325:a, 06:a eller senare. Steget är inte jättelångt till en 330 och medan man ändå är i farten har jag sett 335:or för 299 tkr. En 335 dA kostar runt 300 tkr, är den pigg eller komemr jag bli besviken? För ca 10 tkr mindre får jag en 330 -08 med bensin/manuell och den har väl ungefär samma fartprestanda som 335:an dA. Hur ska man tänka där? Ekonomin ser ju onekligen bättre ut för dieseln. För 340 får man en 335 i Coupé, bättre drag men mycket pengar för en begagnad bil som gått omkring 5.000 mil kan jag känna. Någon som har något tips på vad man ska tänka på. Är intresserad av diesel men man kanske tappar finessen med en 335:a diesel och kan lika gärna välja en 330i. Hur stor prutmån finns det hos handlarna idag? I diverse tidningsannonser ser man att man kan köpa en ny BMW för 254 tkr, ändå ligger begagnatpriserna i samma krets tycker jag. En 320 -09 med comfortpaket vill en handlare t.ex. ha 309 tkr för. Man kanske rent av ska satsa på en ny 325:a för de pengarna? / Hugo | |
|
Nya 325i med 3 liters motorn är riktigt fin. Bara marginellt långsammare än 330:an Satsa på en ny 325 är mitt råd. //Stefan |
|
|
Om du köper nytt: Kör du mycket och vill ha bra prestanda och låg bränslenota så är diesel nog bäst. 330i är inte privärd, alldeles för stort prishopp mot 325. Då kan man lika gärna ta en 335i direkt, prishoppet från 330i är mer rimligt. Ska du ha en Sedan eller Touring så har ju BMW rätt bra erbjudanden just nu, t.ex. Comfort-paket för 4900 kr. Kolla in alla på hemsidan. Är du företagare så kan du gå med i "Företagarna" och få 10%rabatt. Själv valde jag en 325i nyss och är helnöjd. Ska tillägga att det är en Cab och då vill jag ha ljudet och karaktären från den sköna bensinar-sexan. Min nya BMW Cabriolet: Länk |
|
|
Hej på er, jag är på jakt efter en sedan helst. Touring behövs inte och ska någon åka med är det praktiskt med fyra dörrar. Jag har kikat i modellguiden och det skiljer inte mycket mellan en 325i och en 330i, varför skulle man välja en 330i. Större motor och enklare omkörningar eller vad är den stor fördelen? Den stora skillnaden är som sagt prislappen Sahlback. 335:an är jag fascinerad av men har aldrig provåkt så det får man väl göra och känna efter. Någon som har erfarenhet av en sådan med steptroniclåda? Är det mer manuell karaktär om man väljer att "växla" med denna? Jäkla monsterkärra men man kanske tröttnar efter ett tag och inser att 325:an var det klokaste valet ur fler perspektiv. Inte minst servicekostnader kan jag tänka mig? / Hugo |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.