AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.004

Ingen ström, baklucka låst?

ja
24
jaesaren
325ik -88
Hej har lite smått panik! Har en e30 325ik -88
Skulle starta bilen men till min förvåning var batteriet dött.
Gick för att öppna bakluckan för att starta med kablar, men fick inte upp låset.
Har nu smörjt låset med låsolja men får fasiken inte upp det.
Problemet är att batteriet sitter i bakluckan så bilen står still nu! Hur ska jag lösa det här. När jag väl får igång bilen så kan c-låset öppna luckan. Men hur får jag igång min bil?
Ska väl även säga att bogseringsöglan ligger i bagaget, där jag inte kommer in =(
Hoppas på nån duktig människa kan rädda min helg!
öppna huven å koppla på ström där med startkablar? finns + där minus sätter du nånstans på karossen
ja
24
jaesaren
325ik -88
Tackar för det snabba svaret.
Okey, har tittat efter där men har inte lyckats hitta plus polen, nå tips om var denna kan sitta?
hmmm annars går det väl koppla direkt på startmotorn kanske är lite trångt men leta lite till ska nog sitta en + pol i motorummet nånstans ska leta upp en bild
ja
24
jaesaren
325ik -88
okej, jaa bilen står nu på jobbet ska börja trixa imorrn bitti, en bild skulle inte skada. Letar själv men hittar åter igen inte. Är nog världens sämsta letare av saker o ting =P.
Att koppla direkt på startmotorn sa en vän till mig kunde vara ödesdigert så undviker gärna detta i största mån.
Visa användare
4.004
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
plus skall sitte på motorn-kåpan nånstans oftast en svart lock på leta nogrant du hittar den
ja
24
jaesaren
325ik -88
men det funkar som vanligt, man kopplar startkablar till en donator bil lr?
Visa användare
4.004
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Japp som vanligt minus nånstans i bilen och plus ah du vet...Har du hittat plus polen nu?
ja
24
jaesaren
325ik -88
hittar inte pluspolen lite panik nu. Nån med bra beskrivning eller bild var den kan tänkas sitta?
ja
24
jaesaren
325ik -88
tror nu att jag hittat vart polen kan sitta, dock är jag osäker nån som kan säga ifall jag e på rätt spår? Hade ingen svart kåpa över dock,lägger in bilden på min sida tror att de är den övre av dom 3 som visas på bilden!?!
ja
24
jaesaren
325ik -88
Problem nu löst, tack för hjälpen!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.