|
|
|
|---|---|
|
Tar gärna emot tips och synpunkter innan ett ev köp. Länk Dallas Länk | |
|
Ser ju fin ut på bilderna,men åk till och koll,känn och provkör för att få ett helhetsintryck. Om den nu aldrig gått ute på vintern och gått så pass lite så ska den vara väldigt fin i karossen. |
|
|
Jag hade inte köpt den, den såg skum ut och nu vet jag varför. Den har inte facelift men den har M-tech II. Jag tror M-paketet är eftermonterat. Fälgarna är kopior på e39 M5 fälgar. Jag hade letat efter en annan 2002 med facelift för det finns... |
|
|
den är import kanske därför det blivit knas med årsmodellen? hmm "I trafik första gången i utlandet: 2002-06-24" .. Kanske är en -01 som är uttagen sent då? Precis som min är en -00 enl svenska regbeviset (uttagen 001127 i tyskland, o bör vara en -01) Verkar fräsh annars iaf, bara o åka o kolla tycker jag, årsmodeller hit o dit spelar ingen roll i mitt tycke, bara bilen är fin och går som den ska^^ /mvh Nikke |
|
|
Vet ej, men nåt känns inte rätt. Inget facelift, trots årsmodellen. Hade den haft M-paket från fabriken skulle det vara M-tech I i så fall. Framspoilern är utbytt kanske? Och miltalet har jag svårt svårt att tro på. Annars så ser den fin och fräsch ut. Vorsprung durch freude am fahren |
|
|
Det är ju även mtech2 i bak, och den verkar iaf i mina ögon sänkt, så troligen är det från fabrik, har för mig att jag sett fler pre facelift e46or med mtech2 paketet.. Min bil hade precis slagit över till 9000mil när jag köpte den, med full dokumentering ang milen, så det finns lågmilare;) /mvh Nikke |
|
|
Finns några frågetecken att reda ut vad gäller M-paketet som några redan varit inne på. Kan inte komma på att jag sett denna front på en icke face-liftad vagn. Borde den inte ha M-ratten ihop med m-paketet? Håller inte med om att någon årsmodell hit eller dit inte spelar någon roll. Är ganska stor skillnad på en riktig faceliftad -02 och en -01:a. |
|
| BjörnB Har inte bilen M-ratten? Det är då lika ratt som i min bil och den har M-tech II paketet från fabrik | |
| Visst är det en M-ratt. Jag kan inte heller minnas att jag sett en pre-facelift med M-paket II men det behöver inte vara konstigare än att M-paket II fanns som tillval när denna köptes ny kanske? | |
|
Enligt realoem är bilen tillverkad 06-2001, alltså modellår 2001. Länk |
|
|
Iofs, man kan väl alltid ringa killen som har den till salu, han kanske vet mer? ;) Ang. årsmodell hit o dit menade jag när det gäller pre facelift.. blir inte direkt förvånad om det är en -01 i hemlandet, men uttagen -02 o därav har den blivit -02 här i sverige.. /mvh Nikke |
|
| Bilen har helsilvriga interiör lister, borde den inte haft Alucube black lister eller Alucube silver? Trälister och annat gick ju att välja, men vanliga standard silvriga?! | |
| E46 med riktigt M-sportpaket har även //M-pedalställ i aluminimum. Denna verkar ha de vanliga pedalställen. | |
|
Pedalerna är inte i aluminium även om man har M-sport, de är utav samma gummi. Däremot är fotstödet annorlundare, med lite aluminium i samt en M-logga. Men det kanske är detta du syftade på? Oavsett vilket ser man inte fotstödet på bilden, bara en liten fraktion som gör det svårt att dra en slutsats. |
|
Mr 435 1602-72
2000 touring-72 2000 tii touring-72 323i Baur-84 328iM Coupé-97 525iM Touring Individual-95 Alpina B3 3.0-94 330e-20 |
Bilen har haft M-paket II från fabrik: Fahrgestellnummer WBAAW51070JU11983 Typ-Code AW51 Typ 330I (EUR) E-Baureihe E46 (3) Baureihe 3 Bauart TOUR Lenkung LL Türen 5 Motor M54 Hubraum 3.00 Leistung 170 Antrieb HECK Getriebe AUT Farbe SONDERLACKIERUNG (490) Polsterung STANDARDLEDER/SCHWARZ (N6SW) Prod.-Datum 2001-06-27 Sonderausstattung Nr. Beschreibung 205 AUTOMATIC GETRIEBE 210 DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) 226 SPORTLICHE FAHRWERKSABSTIMMUNG 249 MULITFUNKTION FUER LENKRAD 302 ALARMANLAGE 313 AUSSENSPIEGELPAKET 320 MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL 338 M SPORTPAKET II 358 KLIMAKOMFORT-FRONTSCHEIBE 386 DACHRELING 403 GLASDACH, ELEKTRISCH 423 FUSSMATTEN IN VELOURS 428 WARNDREIECK 431 INNENSPIEGEL AUTOMATISCH ABBLENDEND 441 RAUCHERPAKET 459 SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY 464 SKISACK 470 KINDERSITZBEFESTIGUNG ISOFIX 481 SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER 488 LORDOSENSTUETZE FAHRER/BEIFAHRER 493 ABLAGENPAKET 494 SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER 502 SCHEINWERFER-WASCHANLAGE 508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC) 521 REGENSENSOR 522 XENON-LICHT 534 KLIMAAUTOMATIK 609 NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL 612 BMW ASSIST 620 SPRACHEINGABESYSTEM 630 AUTOTELEFON MIT SCHNURLOSEM HOERER 672 CD WECHSLER 6-FACH 674 HIFI-SYSTEM HARMAN/KARDON 710 M LEDERLENKRAD 716 M AERODYNAMIKPAKET II 760 INDIVIDUAL HOCHGLANZ SHADOW LINE 761 INDIVIDUAL SONNENSCHUTZVERGLASUNG 772 INTERIEURLEISTE ALU BLACK CUBE 775 INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT 785 WEISSE BLINKLEUCHTEN 788 M LEICHTMETALLRAEDER 801 DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG 863 SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA 879 DEUTSCH/BETRIEBSANL./SERVICEHEFT 940 SONDERWUNSCH AUSSTATTUNG Serienausstattung Nr. Beschreibung 411 FENSTERHEBER,ELEKTRISCH VORN/HINTEN 473 ARMAUFLAGE VORN 520 NEBELSCHEINWERFER 548 KILOMETERTACHO 550 BORDCOMPUTER 832 BATTERIE IM KOFFERRAUM 851 SPRACHVERSION DEUTSCH Individualfahrzeugdaten Steuerung Individual Hinweisschild BMW Individual 0490 Lackierung Sonderlackierung "estorilblau-metallic", wie Schl. Nr. 335 in Verbindung mit "Aerodynamikpaket", wie Schl Nr. 716. 0940 Sonderwunschausstattung Verbau der Interieurleisten in mattchrom, analog SA439. |
| Det är Mpkt II då Mpkt kom 2002,03 till sverige 7-8 månader innan i Tyskland om jag inte minns fel. | |
|
Mr.Nullzwei Hur fick du fram all denna information om bilen? Skulle vilja kolla upp några av mina gamla bilar... Vorsprung durch freude am fahren |
|
| Jag är också nyfiken på vart du fått tag på all den informationen. | |
| Jag är övertygad om att jag har sett cabar med m-pkt II tillverkade innan 2001-09. | |
|
De är bara till att gå in och uppge reg nr eller chassi nr hos närmsta BMW återförsäljare. Tack för info:n Dallas Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.