|
|
|
|---|---|
|
Hej allesammans, Så fick jag detta lustiga meddelande och då är det bromsbeläggsbyte som gäller. Jag tänkte göra detta tillsammans med en släkting som är mer mekarkunnig men dessvärre passar inte våra scheman ihop förräns om ett par veckor och då lär jag ha hunnit avverka ett par hundra mil... Alternativet är att lämna in den på verkstad men dels blir det dyrt dels så har inte Jarls Bilservices tid de närmsa veckorna heller (endast där jag lämnar in den om det inte är akut på annan ort) Min fråga är så: När den där förbannad varningslampan lyser, hur många mil bör man kunna köra, om vi förutsätter att jag kör fogligt och lugnt? Att jag borde byta dem på studs vet jag, men nu finns inte möjligheten, så experternas uppskattingar vore trevligt! På förhand tack! /M Yass | |
|
Tja, misstänker nu(vet alltså INTE när denna larmar på din vagn) att det är ca 3-5mm kvar på beläggen som larmar(nya klossar har ca 15mm ca)...det kan du köra med i två veckor OM du inte är en person som bromsar "hela tiden" och kör som om du var på bana dagarna igenom :) Du har inget missljud("molande"/gnisslande) nu när du bromsar? OM du har det så bör du byta klossar omgående så att inte skivorna/evtl ok tar mer stryk än nödvändigt.. Nu skriver jag inte att du absolut inte kommer att få detta "skrikande" eller andra problem med bromsarna inom dessa två veckor, men jag TROR ju inte du kommer att få några problem.. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.