|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, Det började med att parkeringsläget sluta att fungera, dvs. bilen verkar vara i friläge när spaken står i P-läge och displayen visar P. Nu är det även problem att lägga i backen. Spaken på R, displayen visar R men lådan är i friläge. Backen går att få i om man ställer spaken någonstans mellan R och P, men man får försöka en stund. Displayen visar då ingenting. Alla drivelägen fungerar än så länge fint. Kan det vara wiren till spaken som spökar? Någon som varit med om något liknande? /Marcus | |
| Glömde säga att det är en E34:a 525iA Touring... | |
|
Hur gick det löste det sig ? |
|
|
Hej, Det slutade med att jag blev stående vid ett rödljus i P-läge och kunde inte få in någon växel. Jag fick krypa under bilen och lägga i D direkt på lådan med en kompis sittandes i bilen med foten på bromsen. Det visade sig att den lilla länkarmen som växelwiren sitter fast i hade rostat fast så wireändan veks varje gång växelföraren ändrade läge. Till sist gick wiren av. Ny wire och lite 556 löste problemet. |
|
| Hej maluv, Jag funderar på att køpa en 525 ix touring med pajj wire, var de mkt jobb eller ? | |
|
Hej Vildvarg, Det är ett enkelt jobb att byta vajer och inte kostade den många kronor heller. Man får lossa panelerna runt växelväljaren inne för att komma åt men under bilen sitter allt lätt tillgängligt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.