|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
Verdi |
Hur länge har du haft den? |
|
Vet inte om du var ironisk eller verkligen ska sälja bilen. Men jag skriver inte allt ovan bara för att jävlas. Jag försöker bara klura ut var det misstämmer. Antingen så har du fått en motor från en -09 330i eller så stämmer inte tiderna. Volvon i exemplet jag nämnde har bänkat 229 whp = ~265hk i motorn med 15% drivlineförlust (kanske högt räknat på förlusten?) Den körde 5.1s 100-150km/h och väger då minst 300kg mindre än din bil. Att du sedan ska köra 5.5s 100-150km/h med denna högre vikt innebär ju att du måste sitta på MINST 270hk+. Min egna 330i 231hk kör ju samma intervall på 6.9s. För att du ska kapa 1.5s på min tid så måste du ju sitta på riktigt mycket mer effekt än min 330i. Vi pratar inte 10hk. En M3 E46 gör väl det intervallet på runt 5sek tider? |
|
|
JonasW_86: Det stämmer som jag skriver, bilen ska säljas. Dessutom förstår jag att du inte vill jävlas. Men bilen går ovanligt bra för att bara vara en 325:a. Jag lät några av mina kompisar provköra bilen och de instämmer att det kan omöjligt bara vara 218 hk. Imorgon får vi svart på vitt då ska vi test köra ett race mot min kompis 330 Coupe-08 ska bli spännande och se. PS: Vi mätte min gamla 335 ACS 3,5d i just det intervallet 100-150 och fick 3,8s. //Stefan |
|
|
Spännande med race mot 330:n :). Du får skriva & uppdatera oss imorgon! Ja, en 335d, särskilt med programvara måste ju vara brutal i 100-150 intervallet! :) Varför ska du sälja? Nytt på gång? |
|
|
Sämmer, nytt på gång. En 335i touring med nya sportväxellådan. Jag har en v-tech box som dessutom kommer till användning. Det är svårt att byta till en annan modell än 3-serien, har snart en hel reservdels och tillbehörs butik i garaget:-) Jag lovar att återkomma med resultat i morgon. //Stefan |
|
|
>>StefanL Jag tänkte beställa en procede från Vishnu tuning till min annalkande 335i Sedan. Är du intresserad av att beställa tillsammans? vi kanske kan få grupprabatt om vi får med oss några fler? |
|
Conan999 |
Pavel: Vishnu? Är det den där Indiske Guden? Conan999 |
|
Menar du att du sitter med en iPhone och mäter detta? Vad har du mer? En "performancebox"? Hur står sig iPhonens siffror mot performanceboxen? Vad är det för programvara i iPhonen du använder? |
|
|
StefanL: Vad är det för sorts 335i touring du ska köpa? Med "vanlig" Steptronic? |
|
|
>> Conan999 yepp, tänkte be till gudarna om mer hästkrafter ;-) |
|
| "Deus ex machina", dvs "Gud ur maskinen" på svenska. Den borde bli snabbar än en oljad blixt då va? :-) | |
| Nå hur går det Stefan? | |
|
hej Kul med prestandasiffror. Jag har faktiskt kört min 330 Xi på 6,6! men då är det manuell utan AC på? Den har ju också en annan utväxling om jag inte minns fel? HN |
|
|
haknil: Är det med tidtagarur eller loggning av nått slag? Men det borde väl vara hyffsat nära fabrikssiffrorna med tanke på 330i:ns 6.5sek. |
|
Verdi |
Det här är ju inte min sak egentligen men jag undrar bara om jag fattat rätt. Du köper en sprillans ny 325i som du sitter och kör 0-100 med från dag 1 i princip. Några veckor senare beställer du en 335i och säljer 325:an? Frågan man ställer sig är: varför beställde du öht en 325:a? Även om du förmodligen har rätt bra med pengar så hade du ju kunnat ha mer kul för de pengarna än att sitta och jaga tiondelar 0-100 med en högst ordinär mellanklassare. |
|
Du har helt rätt Verdi det är säkert jätte dumt alltsammans. Dessutom kommer jag ha en roligare bil snart så att jag slipper jaga tiondelar i en 325:a. Nu till det som var viktigare. 325 vs 330. Jag hade inte en chans mot 330:an. Körde jämt upp till 50 sen drog han i från, vid 150 hade han nästan 2 billängder. 330i 08 manuell 0-50 2,41 0-100 6,42, 0-150 12,11 Övriga bilar: 325i touring manuell : 0-50 2,78s 0-100 7,33 z4 2,5is manuell 0-50 2,5 0-100 7,24s Golf GTI 06 dsg 0-50 2,89s, 0-100,7,14s Obs detta är bästa tiderna som presenteras. Inga prestanda åk kanske men lite kul är det att testa vad bilarna går för. //Stefan |
|
|
Kul tråd i alla fall. Skulle inte du köpa en M3 Stefan? Min nya BMW Cabriolet: Länk |
|
|
Sahlback: M3:an kommer efter årsskifte. Jag har specen klar, ska beställas inom kort. Men vi måste ha en touring som alternativt transportmedel och då blir det en 335:a igen. Om det blir diesel eller bensin vet jag inte. Står och velar just nu. Ha det gött. //Stefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.