|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Äntligen under 7s! Nya "bästatiden" är 6,87s. Körde sammanlagt 7 repor varav 4 under 7s. Och det är med en bil som bara rullat 184 mil. Alla som har provkört bilen tycker den går ovanligt bra för att bara ha 218 hk. Så det där med inkörning är nog viktigt-:) Beolab du hade rätt det där med att hålla på bromsen. TACK! Ska bara komplettera med mer tejp, vaxa och lägga på 155 70 16 fram så får vi se om det slutligen blir en låg 6:a. Skämt o sido, det går nog inte komma så mycket lägre nu, får se vad som händer när bilen har rullat 500 mil och om vi har kvar den då. Ha det gott! //Stefan |
|
|
Härligt. :D Inkörning bestående av 0-100, så ska det vara! |
|
| Stefan vad säger fabrikssiffrorna på 0-100? | |
|
Jag tror 6,7 för manuell samt 7,3 för automat. Tydligen ska dessa siffror vara i underkant och gå att putsa något. Respekt: Jag körde faktiskt ganska lugnt de första 10 milen. Dessutom är jag noga med mina bilar och brukar byta olja efter inkörningsfasen. Alltså efter 200 mil inte 10. //Stefan |
|
| Grattis Stefan! Den låga 6:an finns nog där.. Har du testat att pumpa däcken till ca 3,5 bar brukar också göra skillnad med mindre rullmotstånd... Skulle vara kul o låna en G-mätare o se hur fort ens egen kärra går.. Mvh | |
|
StefanL 6,87s låter som bra tid. Det vore intressant jämföra din automat med en manuell. Undrar om någon här har testat sin manuella 325? |
|
|
Kikade runt lite på BMW:s hemsida. Vad är det för kaross? Sedan, Touring? De anger dessa siffror (skriver bara ned automatlådesiffrorna): Sedan: 6.7s oavsett låda, vilket är lite skumt. Coupé: 7.3s med automatlåda Touring: 7.0s Cabriolet: 8.1s Så har du en coupé eller touring så har du fina siffror som är nära fabrikssiffrorna och snäppet bättre! Är det en sedan så har du ännu nån tiondels sekund att kapa. Cab tror jag inte du kör :). Vilket som, så är det inga dumma siffror! Ska testa min 330i E46 i veckan om det inte regnar med min performance box som ska dyka upp imorgon. |
|
|
Tjena, Lustigt att BMW har tagit bort tiderna för sedanen med automat. När jag kollade för några månader sen så fanns automatlådetiden med för sedan också, 7,1s. Läckert att det går att få ner den under 7 sekunder! Sitter här och myser åt dina siffror. ;) Mvh Wiberg |
|
| På BMWs site står bara accdata för manuell. Tittar man i pdf databladet så står det det 7,1 sek för automaten. Uppgifterna i APs modellguide stämmer överrens med databladet. | |
|
Nya färska siffror. Bilen har nu rullat 265 mil Mätningen gjordes med 2 personer i bilen. Breviksnäs_20090805_2023.JPG BMW 325i 09 2 Z06 08 815hk Z06 08 815hk //Stefan |
|
|
Länk Länk Länk //Stefan |
|
|
Länk Länk Någon gång ska det väl bli rätt. //Stefan |
|
|
Det står att motorn levererar 238hk. Kan det stämma. Jag har jämfört den nya programvaran med min gamla performance box och det stämmer exakt. Observera tiderna för z06:an GRYMT //Stefan |
|
|
Jag tror inte de där siffrorna stämmer särskilt bra... 238whp = 260-270hk i motorn till att börja med. 402m med nästan 170km/h slutfart, nja.... Dryga 150 kanske. Sen 100-150 på 5.5sek? Min 330i -03 231hk gör det på 6.9sek uppmätt med racelogic performance box. Då är det på 3:ans växel hela vägen. Skulle köpt mig en 5hz GPS-puck eller nått om du ska få någorlunda riktiga tider. |
|
|
Jag vill bara nämna att det finns 3 lägen på DSC:n. Att bara trycka på knappen en gång deaktiverar den inte helt. Man måste hålla inne knappen tills den säger till. Då är den riktigt av. Vet inte om du kände till det eller inte, och då det inte stod i tråden så tänkte jag bara upplysa om det. |
|
|
Manos: Allt var bortkopplat samt att vi varvade upp motorn till ca 2800 rpm vid startögonblicket för att få till en riktigt bra start. Svårt annars att få till snabba starter med automatlåda. JonasW_83 Vi hade racelogick samtidigt och det stämmer, det kan jag garantera. Du får gärna komma förbi och testa bilen om du inte litar på mig. Den går riktigt bra. det kan gubbarna på Autopartner bekräfta. //Stefan |
|
|
Men du måste ju själv förstå att det inte kan vara 270hk i bilen :). Det är ju ingen 2009 330i. Hade du haft 270hk så hade du inte varit just under 7sek heller, då hade du kört låga 6:or 0-100km/h. Du får gärna filma mätaren, då kan jag tro på det :). Du ska i princip köra 100-150km/h på 5sek blankt med tanke på att den gör det på 5.5 enligt GPS. Jag testade nyss en Volvo 142 turbo med perfomance boxen, den hade bromsat 230whp (8 mindre än dina tydligen) och väger 1200kg. Den gjorde 100-150 på 5.1sek. Men överbevisa mig gärna :). Bor tyvärr i Umeå, annars hade jag gärna kikat på den! |
|
|
JonasW_83: Det är klart jag inte tror det är 270hk i bilen, men jag ska filma några race vid tillfälle så får du själv se att vi testar seriöst. Jag är glad att bilen går så bra överhuvud taget, jag hade inte förväntat mig detta när vi köpte kärran. Dessutom har jag aldrig påstått att det är 238 hk som Dynolicious Auto Performance Meter uppger. (Länk Utan jag ifrågasatte det hela. Men däremot stämmer tiderna mellan dessa två mätinstrument, det skiljer bara någon hundradel i vissa mätpunkter. Håll med om att det är lite kul att kunna mäta prestandan. Jag kan varmt rekommendera iPhonen, det finns massor av program som mäter det mesta i prestandaväg. Du kan dessutom mappa bilen själv om du kommer åt programvaran och har kabel för applicationen. Länk //Stefan |
|
| Men för att du ska kunna köra 100-150 på 5.5sek blankt med en 325iA så behöver du säkert 270hk. Det är det jag menar... Antingen så stämmer varken 238 whp & 5.5sek eller så har dom gett dig fel motor :). | |
|
Ja man kan ju börja undra, det måste vara något fel på motorn:-) Nu skiter jag i vilket. I morgon säljer jag bilen! //Stefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.