AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
989

Fin 750ia på powerbörsen.

Senaste bmw 750ia-95 på powerbörsen. Den ser otroligt fin ut. Ovanlig färg dessutom. Någon som känner till den?
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Det är Kalle Hansens här på forumet...

M V H
Stephan

Exakt, finare 750 av samma årgång lär bli svårfunnen i det här landet, vilket gör bilen ytterst svårvärderad.

Visst får du en 740 -99 för samma pengar, men knappast i samma skick med lika gedigen dokumentation.

Hoppas den förblir i samma skick oavsett ägare.

BMW CS #1812

jo
429
joblock
740iA -92 (E32)
750iA -96 (E38)
328i -00 (E46)
MB 500SL -04

Synd att vänster insug har korroderat.

Visst, saknar lite utrustning men riktigt fin är den.

mvh.
Lasse

## Köra BMW 7'a, det är livskvalité ##
Gemini__
Om det enda som utmärker sig negativt är ett korroderat/oxiderat insug så måste man nog säga att nivån ligger rätt högt på objektet ifråga. =)

Ser riktigt fin ut, att ägaren är seriös har väl knappast undgått någon som varit verksam här på forumet ett tag. Hoppas den hamnar i rätta händer.
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Tänkte faktiskt detsamma. Det är nog den minsta bekymret under resten av den bilens livslängd. Man ska nog köpa en ny bil isåfall...

M V H
Stephan

Visa användare
ProPro-medlem
627
CTech
Alpina B5-2006 #033
BMW 750ial -90
BMWCS#7034
E38 är en så jäkla snygg bil. När jag körde sakta genom stan förra året var det faktiskt tom någon som gjorde tummen upp från sin Saab... :-)

Hade jag haft råd och det inte stått en ännu grymmare E38 i mitt stall skulle jag nog kollat på den här närmare. Skicket av bilderna att dömma verkar grym trots åldern.

BMW 4 Life
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.