AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
2.505

BMW Bilvårdsserie by Sonax

Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Var inne på Förenade Bil i går och tänkte slå till med Fälgrengöringsmedel. Hoppade till när jag fick höra priset och drämde till med något i stil "att då kan jag lika gärna köpa Sonax för halva priset, säkert samma produkt".

Hör och häpna när servicekillen säger att det stämmer. Det ÄR Sonax som gör samtliga BMW's bilvårdsprodukter.

Det visar sig att Sonax har avtal med BMW i München om ex bilrekond. Så nästa gång du ser en välputsad BMW i försäljingshallen så har Sonax varit framme...

Köpte just Sonax på Autoexperten och kunde ju se meddetsamma att flaskan är exakt likadan...

----
BMW CS #6212
ps
377
psike
M240i xDrive -19
Det har jag uppmärksammat tidigare. Dock har jag inte upplevt prisskillnaden som något annat än marginell, så när jag haft vägarna förbi BMW så har jag köpt BMW-flaskor :)

Men man är ju oftare på macken än på BMW, så i regel kör jag med Sonax, framförallt fälgrengöringen avgudar jag.

Sonax flyttande rubbing kostar ca 100kr på min lokala OKQ8 mack.
Medans den kostar ca 40kr mindre på Jula.
I dessa kristider får man lov att leta runt som en sniken dåre ;)
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Jag har inte heller upplevt att BMW's (Sonax) fälgmedel skulle vara dyrare än motsvarande Sonaxflaska på AutoExperten. Köpte själv en på AutoExperten häromdagen och då var priset 98kr. Vad kostar dom på BMW nuförtiden?

___
//Ulf
169 kr men då följer det med en liten borste också.
Sonax kit med borste finns hos Mekonomen för 99kr.
Försöker köpa så mkt som möjligt på Ekohallen, man kan faktiskt hitta det mesta av Turtle och Sonaxprodukterna där till ett väsentligt bättre pris!
De brukar ligga ca 15-20% under mekonomenpriserna...

Den som hånar den ringe hädar hans skapare
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Clas Ohlsson har (åtminstonde för något år sedan) också Sonax. Tror jag betalade kring 70kr för en fälgrengöring där.

___
//Ulf
sg
26
sgr
530d Xdrive F11- 12
328Ci E46- 00
Alfa Romeo GTV -82
har man vägarna förbi ullared tror jag de sålde sonax fälgrengöring för 49 spänn
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.