|
|
|
|---|---|
|
I slutet av augusti så är det 3år sen bilen togs ut, så vad ska man tänka på? Fri service går ju ut, tyvärr så lär jag inte hinna med den då det står 2009/12 och 9000, men vad mer kan hinnas göra? Ska man göra en full kontrollbesiktning eller är det bara att tuta och köra? Bilen har haft sin första service vid 2300 mil, den har nu gått 4200. Vad kostar service nummer två? Bilen är en 325 e90 -06 | |
Bayer_Aleks |
Inget speciellt o tänka på, bara tuta o köra som vanligt. De e bara garantin som går ut. Servicen sköter du precis som vanligt. Jag gjorde 8000 mils service på min som kostade mig 3400 kr så den andra servicen blir väl aningen billigare. Kolla vad som e närmast på serviceintervallen så ser du om de e storkostnads service eller inte. E de bara vanlig kontroll så e de inga pengar. |
|
Jag gjorde en oljeservice vid 5000mil, det är nog nästa. Samtidigt gjorde jag en fordonskontroll och strax innan 6000mil ska bromsarna bak bytas. Tuta å kör och serva när den säger till. Tänk på att lägga till vagnskada i försäkringen bara. |
|
|
:-) Dags att byta för att få fri service och Vagnskadegaranti kanske.... |
|
|
Har bara haft bilen två månader så det vore kanske lite tidigt ;) När jag kollar servicemenyn så är det ikonen med en upplyft bil, antar att det är en större service då? Kan iofs kolla boken när jag kommer hem men om någon annan hinner före så... |
|
| ikonen med en upplyft bil betyder att det bara är en kontroll, dom går igenom bilden och kollar så allt är som det ska... | |
|
Lite mer exakt så är det en fordonskontroll där man går igenom följande: *Elsystemet med alla lampor, elektriskt drivna funktioner, klima mm. *Vätskor *Chassi inkl. bromsar, hjulupphängning och bromsar *Diagnos med testern Denna ska ta ca 1 timme beroende på vilken bil det är. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.