|
|
|
|---|---|
|
Samling vid Brostugan klockan 10.30 för avfärd till Engsö slott Länk med ungefärlig ankomst dit klockan 12.30. Efter en tur på slottet och lite fika färdas vi vidare över till den södra sidan av mälaren för en sen lunch. Därefter styr vi kosan mot avfärdsplatsen brostugan och tar färjan ifrån Slagsta åter till Brostugan. Färden sker delvis på mindre vägar samt gamla landsvägen. Varmt välkomna att delta även m fam. Mvh Asken | |
|
Tackar för inbjudan till en trevlig tur men jobbar TYVÄRR. Cab-Ing |
|
|
Låter trevligt, jag möter upp vid Ängsö slott om det blir nått. |
|
| Kommer om det är lugnt på jobb fronten. | |
|
Hej, jag tycker det ska bli kul med en liten utflykt! Det beställda finvädret verkar ju också infinna sig. Mvh Thomas |
|
|
Börjar bli dax att röra på sig, frågan är om man ska hinna med en tvätt innan.. |
|
|
Den lilla träffen trots allt väldigt trevlig med tur med vädret och en trevlig rundtur på blandade vägar fram till Ängsö slott där vi fördjupade oss lite kulturellt samt bökade i oss en liten fika, ja den andra för dagen. Mer blandade vägar ledde oss till Strängnäs där allt vad GI anbelangar kastades åt häcklefjäll och vi förgrep oss på glass. Därefter blev det motorväg och medium urblåsning (var uppe i drygt 200 med tyska herrklubb på hjul) på en av trafikpolisens bästa jaktmarker för körkort, som ledde oss mot hufvudstaden igen och tillbaka till startpunkten Brostugan via färjan vid Slagsta. På Brostugan så bidde det mer äta och lite bilskådande innan jag vände njurarna de 15 milen hem till Avesta igen. Dagens totala körsträcka landade på 56 mil, och till träffen så låg jag på lite för att hinna och hade då en snittförbrukning på dryga litern. På hemvägen så tassade jag på stilla 90-lunk och hade då 0,80 i snitt de 15 milen hem. Tack Asken för en trevlig dag. Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
| Tack för en trevlig dag runt mälaren med både mat och kunskap. Askens planering var på pricken och vi rullade in på Brostugan lagom till att måndags träffen började. | |
|
Tackar för en trevlig dag som avslutades med att jag fick göra Brostugepremiär. Askens planering var klockren! Landade på en förbrukning på 0.82 på 69 mil med Gävle-träffen inräknad. |
|
|
Kan bara instämma med övriga: det blir hatten av för en mycket trevlig tur och dito sällskap! Även för min del blev det brostugepremiär. Mvh Thomas |
|
|
Ett varmt tack till Er som medverkade till att det hela blev en trevlig dagstur, det var en glädjande förmån att Ni tog Er tiden att åka till Hufvudstaden från när och fjärran. Mvh Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.