|
|
|
|---|---|
|
Har ett knepigt insugningsljud i 728an. Ljudet kommer när motorn belastas under 2000 rpm. Minskar belastningen eller varvtalet går över 2000 rpm så tystnar det. Ljudet kan beskrivas som ett högt och tydligt råmande, skrikande vaccum eller liknande. Det är väldigt markant och verkar tydligt skiljt från det vanliga ljudet som uppkommer via luftburken/filtret. Kan det vara pryl nr 1, insugningspumpen? Länk Vad är den till? //Mikael | |
|
Har kommit ett steg närmre, men jag är inte framme ännu... Lyfte på oljelocket uppe på ventilkåpan när motorn gick på tomgång. Då brölande den som en tokig älg, d.v.s. samma ljud som jag beskrev tidigare, men hela tiden. Men vad fa-en kan det vara?? |
|
|
Ett tips är att skicka ett PM till hasso. AP:s egen meckguru. Vi ses BMW CS #1812 |
|
|
Hej. Jag har nåt liknande i min V12:a -88. Den är tyst när den är kall, men när den kommer upp i arbetstempratur så hörs ett brölande från nånstans. Vet inte ännu vad som är galet. Trodde ett tag att det var nånting med kylsystemet / termostaten. Håller just nu på med att plocka ner bränsle-insugen för att byta ventilkåpepackning och vevhusvent. Har för mig att en igenproppad vevhusvent kan skapa övertryck och trycka ut oljan vid ventilkåpan. Funderar på om det även kan vara det som skapar det brölande ljudet i min V12:a? Men i ditt fall så borde ju övertrycket och därmed oljudet försvinna när du öppnade oljepåfyllnings locket. "Nöden är uppfinningarnas moder." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.