AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.991

Lågnivå (AUX) ingång till Business CD RDS. Går detta att fixa?

Visa användare
277
agw
BMW X6 40d
BMW X1

Har nu Googlat mig tokig, ställer frågan till er.
Finns det något sätt att få till en lågnivåingång till min orginalmonterade stereo? Har band, radio och 6-CDväxlare bak i skuffen. Är inte intresserad av FM-lösningar utan ren och fin line in....
Går det att emulera CDvxl och skicka in signalen där eller finns det kanske möjlighet att komplettera med något annat.
Sitter i min E31 -95

/AGW
Visa användare
277
agw
BMW X6 40d
BMW X1

Ok, här var det tyst. Om vi ger upp tanken att modda bef. stereo och istället köpa något nytt som passar. Någon som vet något nyare ur BMWs sortiment som är kompatibelt med min bil? CDvxl i skuffen får gärna vara med men det är inget krav.
Eg
26
Egedal
320Ci -02
jag kör med icelink kabel och ipod till min business stereo som är kopplad till cd växlar ingången på stereon på not sätt så jag kan välja de 5 första mapparna i ipodden funkar bra med tyvärr går det inte att bläddra i de andra mapparna 5+ om du förstår men man slipper att bränna massor skivor eller byta till non annan eftermarknads stereo, vill ha kvar rattstyrningen av stereon det är därför jag gjort såhär
Visa användare
277
agw
BMW X6 40d
BMW X1

Problem solved!
Tog ur stereon och klippte av signalen som kom från cdväxlaren. Kopplade allt via en 4 polig on-on vippströmbrytare och vidare till en 3,5mm hona.
Nu kan jag välja att lyssna på musik från cdväxlare eller från iPhone.
Ingen omfattande kabeldragning då allt gjordes bakom stereon.
Observera att det krävs att man har en fungerade cdväxlare inkopplad så att stereon aktiverar "cd mode".
Bilder osv. på min blogg.

/AGW
Eg
26
Egedal
320Ci -02
vart hittar jag bloggen?
Visa användare
277
agw
BMW X6 40d
BMW X1

Gjorde saker i fel ordning. :)
Nu har jag lagt upp lite text/bilder.
(Även dessa i fel ordning.....)

/AGW
Eg
26
Egedal
320Ci -02
ah tack:)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.