AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.282

Vibrationer som slutar efter en stund körning

Hej,
Ibland så vibrerar det en del i bilen precis dom första minuterna när jag kör, och sedan slutar det alltid. Vad skulle kunna orsaka detta? Det verkar iaf inte finnas nåt samband med när jag använder handbroms för jag tänke först om det var nån broms som låg till och sedan släppte.
M3
380
M3Crille
328 Coupé -97 (Turbobygge)
Kan mkt väl va däcken! Mina PS1 o 2 likväl som Continental Sport o Vredestein Sessanta e lite hoppiga/kan ge vibrationer efter att bilen stått.. Försvinner som du säger efter ett par minuter när gummi fått upp lite temp! :) Fast kolla så inget e löst/glappar osv.. Men verkar inte så då d slutar efter nån minut..
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Är vanligvis så kallade ståplattor som uppstår när man ställer bilen med varma däck, som sedan försvinner efter några kilometer normalt.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
M3
380
M3Crille
328 Coupé -97 (Turbobygge)
Exaktamento! :)
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Jag har singel på garage uppfarten det orsakar lite vibrationer tills stenarna släpper

Ha de T
Sm
511
Smajly
318D Touring -12
X3 2.0D Aut. -08
320 E46 Cab -01
Tippar också på "ståplattor".
Touringen gör samma sak när den stått lite.. över natten eller längre..
Tar bara ett par minuter sen försvinner det.
Även fast att däcken är av lite dyrare slag.. har märkt att det är mer på breda däck än smala t.ex. vinterdäck.
Intressant, aldrig hört talas om detta fenomen förut. Hade det inte på mina gamla PS2'or. Nu kör jag visserligen på budgetdäck av märket Kuhmo ku31 tror jag, nya i april.

Är det så att dessa problem kan försvinna när däcket åldras lite eller får man leva med det?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.