|
|
|
|---|---|
|
Jo det är så att jag har fått en väldigt fin gammal E34 av min mamma nydligen, och den går inte, jag ska försöka förklara vad som har hänt med den; Hon åkte med bilen i ett stort hål/grop av misstag så bilen slog igenom i fjädringen, direkt efter det börja bilen misstända och gick med nöd och näppe hela vägen hem, hon köpte då en ny bil istället sen fick jag ta över den. Jag har felsökt lite och kommit fram till att spridarna verkar vara ur funktion, jag har bränsletryck till fuel-railen och den tänder igång en kort stund på startgas, jag kände på spridarna om det tickar i dom när kompisen körde på starten, och dom känns ganska döda, så min fråga är om det är något vanligt jag ska kolla upp, så som relän och sånt, kablar som kanske är kända att gå av eller liknande... bilen är import från tyskland så all text som syns på dekaler till säkringar och så kan vara svår tolkad... ialf för mig :P Tack på förhand :) | |
|
Sitter väl en stor rund kontakt under/bredvid insuget som är kopplad till spridarna. Kolla denna så den inte har hoppat isär eller att någon kabel har lossnat i denna. Mackan |
|
| Okej, den kan jag kolla upp =) | |
| Det verkar inte vara något synligt fel på denna kontakten, möjligen om man skulle ta och mäta upp alla kablar så det inte är ett brott någonstans... | |
|
hej jag skulle kolla bränslepumpen. är du säker på att du har ca 3bar tryck i railen? gnista finns om den small igång på startgasen så det är ju bränsle relaterat iaf. tickar det från spridarna så funkar ju datorn. prova att lyfta batterikabeln från batteriet en stund för att nollställa datorn om den fått kvarka av guppet!!! Minijonte |
|
| Ja batteriet har varit ur och varit på laddning tillochmed, jag vet inte om det är tre bars tryck i fuel-railen, möjligen om det skulle vara något fel på regulatorn kanske, men det tickar inte i spridarna, och just nu har jag dock inte haft tid att skruva så mycket med bilen, jag åter kommer när jag kollat om alla kablar till spridarna är hela eller om det är en jordning som spökar. | |
|
Bränslepumpen känns som nummer ett att kolla upp, den kan ju fått stryk av själva smällen. Lossa returledningen någon stans och led ner den i en flaska eller nått och tvinga igång pumpen med den bygling där reläet annars sitter. Jag vill minnas att man ska ska få 0,7 liter i returen på 30s om allt är okay. //Magnus |
|
|
Hej, om bilen skadats av att man har kört i ett hål i vägbanan som inte är uppmärkt så har man rätt till ersättning av Vägverket. Var det länge sedan som det hände så kan det vara svårt att få ersättning. Finns däremot hålet kvar, och det inte är åtgärdat så blir det lättare... Lycka till! |
|
| Jag har kollat pumpen och den trycker på med bränsle, fyller en 1.5L PET flaska på nolltid, och hållet i vägen är lyckligtvis åtgärdat men olyckligtvis så visste jag inte att man kan begära ersättning.... det var ett bra tag sen det hände nämligen... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.