|
|
|
|---|---|
|
För knappt 2 år sedan, senhösten 2007, fick jag min M3 E36 påbackad höger fram (låååång historia). Det jag själv kunde se var att framskärm och stötfångare fått bulor samt att lykta/blinkers vart intryckt ca 2-3cm in i motorrummet. Iaf lämnar jag in bilen på Folksam Auto, numera Attracco, efter allt ordnats upp med försäkringsbolagen och "påbackaren" förklarats skyldig dvs hans försäkringsbolag står för kostnaderna. Jag påpekade tydligt för kundmottagaren att jag är sjukt pedant med denna bil och jag godkänner bara tip-top-resultat. Ärendet blev en pina, tog evigheter och bilen for in och ut från lack 3ggr samt karosseriet pga dålig inpassning på lyktor/huv etc. Till slut orkade jag inte krångla då jag insåg att detta stället var totalt värdelöst och nöjde sig med att bilen gick att köra med ungefär. Tyvärr granskade jag mest det yttre lackjobbet och injusteringar osv och kollade aldrig bakom stötfångaren så att säga. Häromdagen när jag plockade bort lyktan höger fram blir jag helt förskräckt. Plåten där bakre, yttre lykfästet sitter har fått rejält mycket smäll och bulat ihop sig. Man har riktat upp så gott man kunnat, spacklat centimetertjockt och lagt på färg. Nu har spacklet spruckit, stora kakor har lossnat och ytrost börjat komma under. Därtill har jag hittat många småsaker man kan relatera till olyckan som verkstaden skitit fullständigt i. Larmsensorns(?) infästning i motorutrymmet har spruckit, krockbalken har spruckit och frasats upp på en 5x5cm stor yta under lyktan. Innerskärmen vart sprucken, fick byta själv efter den trillade ner strax därefter helt utan anledning. Kan jag reklamera det här trots att det är 2 år sedan det "lagades"? Bilen har körts ca 500 mil sedan händelsen, enbart sommarsäsong etc så det borde ju inte bli så här väl? Vad har man att komma med hos Försäkringsbolaget tror ni? Drömmen vore ju att man fick lov att lämna in bilen på nytt till en seriös karosseriverkstad. Men det kanske bara förblir önsketänkande? Tacksam för eventuella svar :) | |
|
Grundregeln är att reklamationer ska lämnas in "inom skälig tid". 2 år har jag tyvärr mycket svårt att tro att det skulle klassa in där. -------------------------------- //Lövet |
|
|
Så sant! Men samtidigt kan man ju inte skruva ner fronten i molekyler när den kommer hem? Eller kan, visst kan man det men jag menar mer att det här är ju dolt slarv helt enkelt. Någon som har egna erfarenheter att dela med sig av? |
|
| Skälig tid i ditt fall; inom två månader efter att du uppmärksammat felet. Dock viktigt att påvisa att felet/skadan ej åsamkats EFTER ev. felaktigt utförd tjänst. Maximal rekl.tid är annars 3 år... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.