|
|
|
|---|---|
|
Den ger symptom som resulterar i att motorvarvtalen börjar att pendla mellan 500-2100rpm (typ som moppen gjorde när den började gå soppa tomt) när den börjar pendla så svarar den inte på gas utan ''stryper'' sig själv (också moppe soppa tomt syptom), har testat att byta de två oranga reläna som styr bränslepumpen dom blir stekheta, har bytt till en anna (inte ny) bränsle pump har testat att byta LMM (ej heller den ny) och bytt tillbaks ifrån mitt ''grillchips till mitt original chip men felet beststår, kan säga att den bränslepumpen jag bytte ifrån va varm/ljummen när jag plockade ut den om det kan ge någon ide, Styrsystemet är Motronic.... ___Pii___ | |
|
Nu lyser Motorlampan konstant med, testade att skruva av tanklocket sist bilen dog för jag tänkte att det va något med avluftninge till tanken som inte funkade men det va det ju tydligen inte då det inte vart något vacum... kan jag ha bränt Lambdan kanske? eller kan det vara stiften som är dåliga? det är bara en grön prick kvar på servicen så jag tänkte testa att byta dem ändå... har hört att resistor stift går fetbort på en gammal M20...? ___Pii___ |
|
| Har du tittat i tändstiftshållen så där är torrt | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.