|
|
|
|---|---|
|
Någon här på AP som handlat prylar från Rogue Engineering? Är det bra grejer? Har ni handlat direkt från Rogue eller via nån återförsäljare? Är lite sugen på deras diffkåpa, Länk Råkade snubbla över den när jag Googlade på Alpina-kåpor. Har inget pris på Alpinas, men misstänker att den är bra mycket dyrare än Rogue's. | |
|
Antar att denna kåpan kyler oljan bättre.. men behövs det för vardagskörning? Kan tänka mig att ban-bilar kan behöva en sån däremot. =) /Jonas |
|
| För vardagskörning finns det knappast något behov men som du säger vid bankörning eller där diffen får jobba så kan det nog vara ett tip-top-komplement! | |
|
Du noterade detta hoppas jag? Fits all E36 6-cylinder from 1992-99, including all M3s. Does not fit 96-99 Euro M3s. |
|
| Vafan, det sista såg jag verkligen inte? Tack för upplysningen... *nattmössedags antagligen* | |
| Om du vill ha riktigt bra kylning så är det separat kylare med cirkulationspump som gäller. | |
| Jag har en sådan kåpa på min GT. Kör man mycket hårt på bana och med mer diffverkan så blir det väldigt varmt för den lilla mängd olja som rymmer med orginalkåpan och det blir täta byten. Har för mig att den har ytterligare 1,5 L :s volym. Men den passar bara "lilla" klumpen. | |
|
Som sagt så passar den inte till den stora diffen men här har du ett alternativ som passar. Länk __ //Niklas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.