|
|
|
|---|---|
|
som överskriften säger så gjorde jag idag en motortvätt och hade inge bekymmer körde hem bilen, hade täkt över det mesta jag kunde komma på så jag skulle slippa problem, men nu efter gym passet när jag skulle åka hem så kom jag knappt från korsningen gick så fruktansvärt dåligt, ojämt o låga varv runt 500 varv kanske och sen woom normal sedan gick den skunk hemma aldrig över 50 typ. bmw e38 740 95 är bilen, vad ska jag göra vart kan det ha bildats fukt eller hamnat vatten? behöver bilen imorgon bitti så :p haha en riktig sportbil klarar av att accelerera 0-100 och sen stillastående på under 10 sekunder... | |
|
Kolla luftfiltret, om de läckt in där.. |
|
|
luftfiltret var fint men jag hittade mycket vatten mellan stiften så jag har tagit bort det och ska vänta tills imorgon och använda en kompressor och få bort allt hoppas jag haha =D tack endå en riktig sportbil klarar av att accelerera 0-100 och sen stillastående på under 10 sekunder... |
|
| Låter som LMM ballat ur, så gör min volvo när det är dags att byta den.. sportfilter äter LMM till frukost, gick åt 5st tills jag fatta att oljan från filtret satte sig gärna i LMM. | |
|
ne ingen fara med lmm tror jag eller filtret rätt nytt och inge oljebaserat med massa partiklar, mest troligt så är det bara att strömmen går i olika direktioner pga vatten som hade hamnat fel. får se imorgon när jag monterar tillbaks stiften igen och efter att ha tryckt bort vattnet en riktig sportbil klarar av att accelerera 0-100 och sen stillastående på under 10 sekunder... |
|
| Oroa dig inte. Det är vatten i tändstiftsbrunnarna pga dåliga packningar, det är ett standardfel på M60 / M62. Torka torrt, går fint sen. | |
|
ne jag fick blåsa rent dom som fan och sedan gick den men fick en liten lurig tomgång mhm sjunker lite för sakta när jag står på neutralen hoppas det går till sej annars blir det väll lös med allt igen då, var vatten up över hela stiftet haha men tack för alla svar, en riktig sportbil klarar av att accelerera 0-100 och sen stillastående på under 10 sekunder... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.